تاریخ انتشار: دوشنبه 19 آذر 1397
اولین ایمنی درمانی موفق سرطان سینه ی سه گانه منفی

  اولین ایمنی درمانی موفق سرطان سینه ی سه گانه منفی

برای نخستین بار امیدی تازه برای درمان بیماران مبتلا به نوعی سرطان سینه ی تهاجمی به نام سرطان سینه سه گانه منفی بوسیله ی روش های ایمنی درمانی بوجود آمده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مطالعات جدیدی که بوسیله ی دانشگاه کویین مری لندن صورت گرفت نشان داده اند که با استفاده از ترکیب ایمنی درمانی و شیمی درمانی بوسیله ی سیستم ایمنی خود بدن می توان سرطان سینه ی سه گانه ی منفی را از بین برده و زمان بقا را تا 10 ماه افزایش دهند. محققان همچنین نشان داده اند با استفاده از درمان ترکیبی می توان احتمال مرگ و میر یا متاستاز دادن این سرطان را تا 40 درصد کاهش داد. سرطان سینه سه گانه منفی اغلب در زنان جوان اتفاق می افتد. درمان استاندارد برای این نوع سرطان شیمی درمانی است که بسیاری از بیماران سریعا نسبت به آن مقاوم می شوند. اگر این نوع سرطان در نقاط دیگر بدن پخش شود، بیمار می تواند نهایتا 12 تا 15 ماه دیگر زنده بماند.  درمان جدید ترکیبی از شیمی درمانی ای می باشد که بصورت معمول انجام می شود به همراه روش های ایمنی درمانی که با استفاده از داروی atezolizumab هر دو هفته یک بار انجام می گردد. ترکیب این دو نوع درمان باعث می شود ترکیباتی که در سطح سلول های سرطانی قرار می گیرند راحت تر بوسیله ی سیستم ایمنی بدن انسان یافت شده و در نتیجه بهتر می توان آن ها را شناسایی نموده و از بین برد. سرطان سینه ی سه گانه منفی نوع خطرناکی از سرطان سینه می باشد که محققان همچنان به دنبال یافتن روش های درمانی مناسب تر برای آن می باشند. بیشتر بیماران مبتلا به این نوع سرطان جوان هستند و با استفاده از این روش درمان ترکیبی جدید می توان تاثیر درمان را بر روی آن ها افزایش داد.

بر اساس نتایج بدست آمده از این روش درمانی جدید، درحال مطالعه بر روی روش های درمانی بهتر و استفاده از آن در بالین می باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه