تاریخ انتشار: دوشنبه 19 آذر 1397
دیدگاه های جدید در مورد این که چگونه سلول های بنیادی معمولی به یک عامل ایمنی قوی تبدیل می شوند

  دیدگاه های جدید در مورد این که چگونه سلول های بنیادی معمولی به یک عامل ایمنی قوی تبدیل می شوند

چگونه یک سلول منفرد در حال تکوین به یک هویت سلولی خاص متعهد می شود و به سلولی مانند سلول ایمنی، سلول عضلانی یا نورون تبدیل می شود؟
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، لنفوسیت های T سلول هایی از سیستم ایمنی هستند که به عنوان یک عامل هوشمند عمل می کنند و در سراسر بدن چرخیده و تهدیدها را شناسایی می کنند و تعیین می کنند که کدام نوع پاسخ ایمنی باید اتفاق بیافتند. این سلول های در مورد برخی از درمان های سرطانی خاص و برای حمله به سلول های سرطانی حیاتی هستند.

زمانی که سلول های بنیادی در حال متعهد شدن برای ایجاد لنفوسیت های نوع T هستند، ژنی خاص موسوم به Bc111b روشن می شود. بین سلول هایی که در آن ها Bc111b فعال می شود و آن هایی که فعال نمی شود تفاوت قابل توجهی وجود دارد. ژن Bc111b و ژن های همکار آن نقش مهمی را در نه تنها در عملکردهای ایمنی بلکه در فرایندهایی که تکوین لوکمیا را مهار می کنند بازی می کنند. این یافته می تواند منجر به راه های جدیدی برای بهبود مهندسی سلول و معکوس کردن ویژگی های تومورها شود.

در مورد لنفوسیت های T، Bc111b در اولین مرحله از متعهد شدن سلول های بنیادی نابالف فعال می شود و شرایط را برای تمایز هر چه بیشتر این سلول های بنیادی به لنفوسیت های T فراهم می کند. این یافته می تواند برای ایمنولوژیست هایی که به دنبال درک تنوع و ثبات انواع سلول های ایمنی مختلف هستند و برای محققینی که سعی در درک کدهای تنظیم کننده ایمنی و به کار گیری آن ها در درمان هستند، مفید باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه