تاریخ انتشار: یکشنبه 25 آذر 1397
محققین سلول های بنیادی تکنیک امیدوار کننده ای را برای تولید سلول های عضلانی جدید در آزمایشگاه ایجاد کرده اند

  محققین سلول های بنیادی تکنیک امیدوار کننده ای را برای تولید سلول های عضلانی جدید در آزمایشگاه ایجاد کرده اند

محققین دانشگاه تگزاس در هوستون برای کمک به بیمارانی که دچار اختلالات عضلانی هستند، رده سلول بنیادی جدیدی را مهندسی کرده اند تا بتوانند از آن برای مطالعه تبدیل سلول های بنیادی به عضلات استفاده کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، اختلالات عضلانی مانند دیستروفی عضلانی منجر به تضعیف شدن و تحلیل رفتن عضلات می شوند و بیش از 50 هزار نفر در آمریکا تحت تاثیر این اختلالات قرار دارند. علایم این بیماری ها شامل مشکلات در راه رفتن و ایستادن است که در موارد شدید ممکن است عضلات تنفسی و قلبی را نیز درگیر کرده و منجر به مرگ بیمار شوند. متاسفانه تاکنون درمانی برای این بیماری ها وجود نداشته است.

دکتر رادبود دارابی و همکارانش در دانشگاه تگزاس، یک رده سلول بنیادی انسانی جدید را برای عضلات اسکلتی مهندسی کرده اند. برای تضمین خلوص این سلول های بنیادی، آن ها ژن های عضلانی PAX7 و MYF5 را با دو پروتئین فلورسنت تگ(نشان دار) کردند. به منظور بهبود تشکیل عضلات از سلول های بنیادی، آن ها چندین ترکیب زیست فعال را مورد غربالگری قرار دارند. برای اضافه کردن این تگ های فلورسنت از تکنولوژی CRISRP/Cas9 استفاده شد. سلول های بنیادی مورد استفاده در این مطالعه در واقع سلول های پوستی بازبرنامه ریزی شده بیماران به سلول های بنیادی پرتوان القایی بودند که از آن ها برای تولید عضلات استفاده شد. این رویکرد اجازه القا و خالص سازی پیش سازهای عضله زا در یک دوره کوتاه مدت(دو هفته ای) با پتانسیل بالایی عضله زایی درون تنی و برون تنی را می دهد. دارابی معتقد است که سلول های بنیادی عضلانی می توانند بدوت برای مطالعه نحوه ایجاد بیماری هایی مانند دیستروفی عضلانی استفاده شوند و مدل های بیماری را ایجاد کنند که پزشکان و محققین می توانند از آن ها برای تست داروهای جدید و ارزیابی کارایی رویکردهای ویرایش ژنومی استفاده کنند. این محققین بر این باورند که می توان روزی از این سلول های بنیادی برای سلول درمانی استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه