تاریخ انتشار: دوشنبه 26 آذر 1397
ترمیم موفق مثانه با استفاده از داربست های سیلک فیبروئید

  ترمیم موفق مثانه با استفاده از داربست های سیلک فیبروئید

تیمی از محققین مدل جدیدی از انسداد نسبی خروجی مثانه(pBOO) را در خوک های ماده ایجاد کرده اند و با استفاده از این مدل آن ها نشان داده اند که حتی بعد از القای مقاومت شدید خروج ادرار و آسیب به مثانه، می توان از طریق بازسازی مثانه با استفاده از گرافت های سیلک فیبروئین دو لایه و فاقد سلول(BLSF)، ظرفیت مثانه را به طور قابل توجهی بهبود بخشید.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه جدید که بوسیله محققین بیمارستان کودکان بوستون صورت گرفته است و تحت عنوان" Augmentation Cystoplasty of Diseased Porcine Bladders with Bi-layer Silk Fibroin Grafts " در مجله معتبر Tissue Engineering, Part A به چاپ رسیده است، محققین نشان داده اند که گرافت های BLSF می تواند رشد بافت جدید با ویژگی های انقباضی را در مثانه حمایت کنند.  خوک های مبتلا به pBOO شدید بعد از پیوند این گرافت سیلک فیبروئید در مقایسه با شروع مطالعه تا 61 درصد مشکلات مثانه شان کاهش یافت. در ماه سوم بعد از پیوند، ظرفیت مثانه به طور قابل توجهی(تا 79 درصد) افزایش یافت. داربست های BLSF از محلول آبی سیلک فیبروئین مشتق از پیله های کرم ابریشم Bombyx mori ساخته شدند.

مدل های تحقیقاتی پیش درمانگاهی قوی می توانند به همان اندازه ایجاد درمان های مهندسی شده بافتی مهم باشند و درمان آسیب ها و بیماری ها را به واقعیت نزدیک کنند. مدل بیماری و گرافت سیلک فیبروئین دو لایه ارائه شده در این مطالعه می تواند مسیر بالینی سریع تر و موثرتری را برای درمان انسداد خروجی مثانه ارائه دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه