تاریخ انتشار: شنبه 01 دی 1397
فرایند پیری سلول های بنیادی را هدف قرار می دهد

  فرایند پیری سلول های بنیادی را هدف قرار می دهد

سلول های بنیادی شکست ناپذیر نیستند و یک جادو در دنیای پزشکی محسوب نمی شوند اما آن ها ابزاری برای رسیدن به یافته های بسیار خواهند بود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stem-cells-news، در سخنرانی تحت عنوان اثر پیری روی سلول های بنیادی در سمیناری در زمینه سلول های بنیادی، باربارا دریسکول اطلاعات پایه ای را در مورد سلول های بنیادی، فرایندهای پیری پستانداران و ارتباط بین دو ارائه کرده است.

اندام های بدن دارای سلسله مراتبی از سلول های بنیادی هستند و به همین دلیل به نحو متفاوتی پیر می شوند. ریه ها که فوکوس اصلی تحقیقات دریسکول بودند اوج عملکرد خود را در 25 سالگی دارند و بعد از آن شروع به تحلیل رفتن می کنند. راهی برای احیای عملکرد ریوی نیست و در سنین پیری افراد 60 تا 70 درصد ظرفیت ریه هایشان را از دست می دهند. محققین بر این باورند که می توان سلول های بنیادی را برای تبدیل شدن به سلول های خاص تمایز داد و از آن ها برای بازسازی و ترمیم بافت های آسیب دیده یا بیمار افراد استفاده کرد. به عقیده دریسکول، فرایند پیری به وسیله استرس اکسیداتیو ایجاد می شود، جایی که رادیکال های آزاد DNAی سلول های بنیادی را مورد حمله قرار می دهند و بدن دچار التهاب می شوند. در این حالت سلول های بنیادی به نوعی مهار می شوند. به عقیده محققین آسیب سلول های بنیادی که طی تکوین اتفاق می افتد می تواند اثر عمیقی روی مراحل بعدی زندگی بگذارد مانند آن چه آن را پیری زودرس و بیماری اتفاق می افتد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه