تاریخ انتشار: چهارشنبه 05 دی 1397
بهترین مقالات سال 2018 در Medicalxpress- بخش دوم

  بهترین مقالات سال 2018 در Medicalxpress- بخش دوم

در این خبر به برخی از برترین مقالاتی که در سال 2018 در Medicalxpress منتشر شده می پردازیم.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تیمی از محققین آفریقای جنوبی و آلمان دریافته اند که عادت به کفش پوشیدن روی تکوین مهارت های حرکتی کودکان و بزرگسالان اثر می گذارد. در این مطالعه که در آفریقای جنوبی صورت گرفت، محققین دریافتند که کودکان 6 تا 10 ساله ای که غالبا کفش نمی پوشیدند، مهارت های حرکتی بهتری داشتند. به عقیده این محققین عدم پوشیدن کفش موجب می شود که حس تعادل در این کودکان قوی تر باشد و آن ها قادر به پرش های بهتری نیز باشند.

اریک بریو و همکارانش در دانشگاه درکسل نیز نشان داده اند که بعد از یادگیری فیزیک، بخش های جدیدی از مغز دانش آموزان فعال می شود. آن ها دریافته اند که این بخش های مغزی به طور طبیعی با علوم یادگیری در ارتباط نیستند و زمانی فعال می شوند که دانش آموزان شروع به حل مسائل فیزیک می کنند. مطالعه آن ها با استفاده از fMRI نشان داد که یادگیری فیزیک قشر پشتی جانبی ناحیه پره فرونتال را فعال می کند.

محققین دانشگاه تورنتو نیز در یک مطالعه مروری سیستمیک روی ویتامین ها و مکمل هایی که در بین سال های 2012 تا 2017 به طور شایع مصرف شده اند نشان داده است که اغلب این ویتامین ها و مکمل های معدنی سودی برای سلامتی ندارند.

تیمی از دانشگاه UC Davis نیز برای اولین بار تصاویر سه بعدی از اسکن کل بدن انسان ارائه کرده اند. این سیستم تصویربرداری سه بعدی که EXPLORER نام دارد می تواند به صورت لحظه ای تصویری از کل بدن فرد ارائه دهد. این تصاویر می تواند به صورت یک شکل چرخان ارائه شود که با چرخاندن تصویر می توان تمام اعضای داخلی بدن را از هر سمت مشاهده کرد. برای تولید این دستگاه محققین اسکنرهای PET و  CT را با هم ترکیب کرده اند تا بتوانند ظرف چند ثانیه تصاویری را از بدن فرد بگیرند.

محققین انستیتو ماکس پلانک نیز نشان داده اند که مغز نوازندگان پیانوی جاز و کلاسیک به طور متفاوتی کار می کند. در حالی که 30 موسیقیدان حرفه ای در تمرین پیانو بودند، محققان امواج مغزی آن ها را با استفاده از سنسورهای EEG متصل به سر آن ها مورد مطالعه قرار دادند. آن ها دریافتند که ژانرهای مختلف موسیقی نیازمند این است که نوازندگان رویکردهای مختلفی برای برنامه ریزی و تنظیم کردن مراحل نواختن پیانو داشته باشند.

تیمی از محققین کالج جورجیا نیز ارتباط بین استفاده از پروبیوتیک ها و ضعف مغزی شدید را نشان داده اند. آن ها دریافته اند که بیمارانی که از پروبیوتیک ها استفاده می کنند دارای کلونی های بزرگی از باکتری هایی هستند که روده کوچک آن ها در حال تکثیر هستند و به همین دلیل و با توجه به د-لاکتیک زیادی که طی متابولیسم شان تولید می کنند می توانند منجر به ضعف مغزی افراد شوند. پیش از این محققین ارتباط بین د- لاکتیک و مشکلات شناختی، فکری و ادراکی را نشان داده بودند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه