تاریخ انتشار: یکشنبه 09 دی 1397
بهترین مقالات سال 2018 در Medicalxpress- بخش سوم

  بهترین مقالات سال 2018 در Medicalxpress- بخش سوم

در این خبر به برخی از برترین مقالاتی که در سال 2018 در Medicalxpress منتشر شده می پردازیم.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تیمی از محققین کالج پزشکی جورجیا نشان داده اند که مصرف جوش شیرین می تواند راهی ارزان و بی خطر برای مبارزه با بیماری های اتوایمن باشد. آن ها دریافته اند که مصرف روزانه جوش شیرین می تواند منجر به ایجاد سیگنال هایی برای طحال(به طور اختصاصی تر سلول های مزوتلیالی طحال) شود که موجب مهار آلارم های اتوایمن غیر ضروری می شوند.

تیمی از محققین بریتانیایی و آمریکایی گزارش کرده اند که بخار مربوط به سیگارهای الکتریکی می تواند سلول های ایمنی کلیدی موجود در ریه ها را غیر فعال کرده و التهاب را افزایش دهد. به طور اختصاصی تر، آن ها دریافته اند که این بخار فعالیت ماکروفاژهای آلوئولار که مسئول تمیز نگه داشتن ریه ها و پاکسازی ذرات گرد و غبار، باکتری ها و مواد حساسیت زا هستند را مختل می کند. با مختل شدن این فعالیت، فرد بیشتر به عفونت و التهاب مستعد می شود.

مل گریوز و همکارانش در انستیتو تحقیقات سرطان بریتانیا دلیل احتمالی لوکمیای کودکان را شناسایی کرده اند. آن ها نشان داده اند که بیماری طی دو فرایند دو مرحله ای اتفاق می افتد. اولین مرحله موتاسیون ژنتیکی و دومین مرحله قرار گرفتن در معرض برخی از انواع عوامل عفونت زا است. این محققین بر این باورند که با تحریک سیستم ایمنی در نوزادان می توان بیماری را مهار کرد.

در مطالعه ای دیگر بوسیله محققین انستیتو ملی سلامت(NIH)، محققین ادعا کرده اند که مصرف الکل در هر حد و اندازه ای بی خطر نیست. به عقیده این محققین برخلاف مطالعات قبلی که مصرف مقادیر اندک الکل را برای سلامتی سودمند دانسته بودند، مصرف الکل نه تنها برای سلامتی مفید نیست بلکه مضر نیز می باشد.

سازمان سلامت جهانی(WHO) نیز استفاده از بازی های ویدئویی و کامپیوتری را برای سلامتی مضر دانسته است. به عقیده این سازمان، بازی های کامپیوتری اثر منفی روی سلامت ذهنی افراد می گذارند.

محققین بیمارستان زنان بریگام گزارش کرده اند که روده روی بیماری های عصبی اثر می گذارد. در این مطالعه که با استفاده از مدل های جانوری و سلول های انسانی صورت گرفت، محققین یک مسیر ارتباطی بین سلول های ایمنی و مغزی شناسایی کردند و نشان دادند که میکروگلیاها می توانند ترکیباتی را ترشح کنند که ویژگی های نوروتوکسیکی را در سلول های مغزی القا می کنند و منجر به بسیاری از بیماری های عصبی می شوند.

در نهایت این که محققین دانشگاه ویسکونزین شواهدی را ارائه کرده اند که نشان می دهد مصرف ماست می تواند التهاب مزمن مربوط به بیماری های مختلف را سرکوب کند. به طور ویژه تر، آن ها دریافته اند که اثرات مصرف ماست موجب بهبود یکپارچگی پوشش روده می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه