تاریخ انتشار: دوشنبه 10 دی 1397
مولتیپل اسکلروزیس: دلیل عدم توانایی میلین در بازسازی چیست؟

  مولتیپل اسکلروزیس: دلیل عدم توانایی میلین در بازسازی چیست؟

مولتیپل اسکلروزیس(MS) منجر به از دست رفتن میلین می شود که لایه چربی پوشاننده و عایق کننده فیبرهای عصبی هدایت کننده سیگنال های الکتریکی است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، مولتیپل اسکلروزیس(MS) یک بیماری غیر قابل پیش بینی و طولانی مدت است که ویژگی اولیه آن از بین رفتن میلین است و همین امر موجب می شود در انتقال سیگنال های الکتریکی در سیستم عصبی مرکزی اختلال پیش آید. محققین دانشگاه بوفالو در نیویورک یک مکانیسم پیش از این ناشناخته را کشف کرده اند که می تواند دلیل مهار ترمیم میلین در MS باشد. این مکانیسم به طور موثری سلول های پیش ساز را مهار کرده و مانع از رشد و تکوین آن ها به اولیگودندروسیت ها به عنوان سلول های میلین ساز می شود. این مطالعه پروتئینی به نام PRRX1‌را دلیل این فرایند می داند. روشن شدن ژنی که PRRX1 را کد می کند،‌ چرخه سلولی سلول های پیش ساز را متوقف می کند و به طور موثری مانع از تقسیم شدن آن ها و تمایز یافتن آن ها به اولیگودندروسیت می شود.

این مطالعه PRRX1 را هدف مولکولی مناسبی برای فعال کردن سلول های پیش ساز و تولید اولیگودندروسیت و تولید میلین در بیماران مبتلا به MS معرفی می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه