تاریخ انتشار: دوشنبه 10 دی 1397
افزایش امیدواری برای درمان نواقص و آسیب های سر و دهان با استفاده از سلول درمانی

  افزایش امیدواری برای درمان نواقص و آسیب های سر و دهان با استفاده از سلول درمانی

در مطالعه ای انسانی که در نوع خود اولین محسوب می شود، محققین دریافته اند که استفاده از سلول های بنیادی برای رشد مجدد بافت های جمجمه ای چهره ای در مقایسه با درمان های بازسازی کننده استخوان موجود به طور سریع تر و موثرتری عمل می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دانشگاه میشیگان 24 بیمار نیازمند بازسازی استخوان آرواره بعد از برداشتن دندان هایشان را مورد سلول درمانی قرار دادند. این بیماران مورد تیمار با سلول های ترمیم کننده بافت موسوم به ixmyelocel-T قرار گرفتند که یک محصول سلولی تجاری تولید شده بوسیله کمپانی Aastrom است. نتایج این سلول درمانی بسیار امیدوار کننده بود. در هفته های 6 و 12 بعد از سلول درمانی، بیماران توانستند ایمپلنت های دندانی را دریافت کنند. این بدین معنی بود که سلول های ترمیم کننده ای که بیماران دریافت کردند توانست تراکم استخوانی بیشتری تولید کند و به صورت سریع تری موجب ترمیم استخوان شود.

سلول های ixmyelocel-T در واقع سلول های مشتق از مغز استخوان لگن بیماران است که بوسیله سیستم اختصاصی Aastrom پردازش می شوند. این سیستم اجزه رشد سلول های مختلف از جمله سلول های بنیادی را می دهد. سلول های بنیادی مورد استفاده در این مطالعه روی داربست های اسفنجی بار گیری شده و در ناحیه آسیب دیده استخوان آرواره قرار داده شدند تا رشد استخوان را تحریک کنند. این استخوان جدید توانستند ایمپلنت های دندانی را همانند یک دندان واقعی حمایت کنند. گام بعدی استفاده از این سلول های بنیادی برای ترمیم نواقص استخوانی بزرگ تر خواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه