تاریخ انتشار: یکشنبه 16 دی 1397
دیدگاه های جدید در مورد سرطان سینه تهاجمی

  دیدگاه های جدید در مورد سرطان سینه تهاجمی

محققین دانشگاه کاردیف پروتئینی را کشف کرده اند که منجر به ایجاد سرطان سینه تهاجمی می شود و می تواند هدفی برای ایجاد درمان های جدید و موثر برای این سرطان باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، پروفسور مت اسمالی در انستیتو تحقیقات سلول های بنیادی سرطانی دانشگاه کاردیف اذعان داشته است که روزانه 150 مورد سرطان سینه در بریتانیا تشخیص داده می شود. برای رسیدن به نتایج بهتر برای درمان بیماران مبتلا به سرطان سینه، نیاز به درک بهتر این بیماری است. به این منظور وی و همکارانش نوعی سرطان تهاجمی سینه موسوم به سرطان سینه سه گانه منفی که به هورمون درمانی مقاوم هستند را مورد بررسی قرار دادند. بررسی ها نشان داد پروتئینی به نام LYN در زنده نگه داشتن و تقسیم سلول های سرطانی دخیل است و در مورد سلول های سرطانی مهاجم سینه، بیان این پروتئین از کنترل خارج شده و منجر به رشد،‌ پراکندگی و تهاجم کنترل نشده این سرطان می شود.

ادامه بررسی ها نشان داد که مجموعه ای از سرطان های سینه سه گانه منفی با موتاسیون در ژن BRCA1 همراه هستند و LYN می تواند روشن شده و به طور مستقیم و به عنوان نتیجه از دست رفتن BRCA1، بقای سلول های سرطانی را افزایش دهد. تداخل با عملکرد LYN تحت شرایط آزمایشی، سلول های جهش یافته برای BRCA1 را می کشد. با شناسایی نقش LYN در اشکال تهاجمی سرطان ها، می توان به ایجاد درمان های هدفمند برای سرطان سینه فکر کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه