تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 دی 1397
گیرنده معیوب ایمنی می تواند دلیلی برای مشکلات مربوط به HIV باشد

  گیرنده معیوب ایمنی می تواند دلیلی برای مشکلات مربوط به HIV باشد

برای بیماران مبتلا به HIV، درمان هایی که بتوانند آلودگی را کنترل کنند دور از دسترس هستند ولی این امر محققین را برای یافتن یک راهکار درمانی ناامید نکرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دانشگاه ایالتی میشیگان کشف کرده اند که یک گیرنده ایمنی موسوم به SLAMF7 زمانی که روی سطح نوع خاصی از سلول های سفید خونی موسوم به منوسیت ها فعال شود، توانایی تنظیم پاسخ های ایمنی را دارد. این یافته زمانی بدست آمد که محققین در حال مطالعه بیماران مبتلا به HIV و افراد سالم بودند. به عقیده محققین دلیل این که بیماران مبتلا به HIV چندین نوع مشکل را در زمینه سلامتی شان تجربه می کنند(مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت و ...) این است که گیرنده SLAMF7 در آن ها به خوبی عمل نمی کند. این مطالعه نشان داده است که SLAMF7 با افزایش سطح پروتئینی موسوم به CCL3L1 منوسیت ها را به HIV مقاوم تر می سازد و در واقع موجب می شود که ویروس HIV به سختی وارد این سلول ها شود.

در بیماران مبتلا به HIV، ناتوانی در مبارزه با آلودگی ها از فعالیت مزمن سیستم ایمنی منشا می گیرد که فعالیت بیش از حد آن  موجب می شود سلول های خاصی مانند سلول های T که برای کمک به سیستم دفاعی بدن مورد نیاز هستند با کاهش روبرو شوند. درک مکانیسم مولکولی گیرنده SLAMF7 و نحوه عملکرد آن می تواند منجر به درمان های دارویی جدیدی شود که فعالیت ایمنی را هدف قرار می دهند و این امر موجب می شود که SLAMF7 تبدیل به یک بازیگر کلیدی برای سیستم ایمنی شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه