تاریخ انتشار: شنبه 22 دی 1397
متابولیت تولید شده بوسیله میکروبیوم روده از انار، بیماری روده التهابی را کاهش می دهد

  متابولیت تولید شده بوسیله میکروبیوم روده از انار، بیماری روده التهابی را کاهش می دهد

محققین دانشگاه لوئیزویل نشان داده اند که متابولیت میکروبی(یورولیتین A) که از ترکیبات موجود در توت ها و انارها مشتق می شود می تواند بیماری های روده التهابی (IBD) را کاهش دهد. میلیون ها فرد در سراسر دنیا از بیماری روده التهابی(به صورت کرون یا کولیت اولسراتیو) رنج می برند و درمان های موثر اندکی در این زمینه در دسترس است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه محققین نشان داده اند که یورلیتینA(Uro A) و معادل سنتتیک آن موسوم به UAS03، با افزایش پروتئین هایی که اتصالات سلول های اپی تلیالی روده را محکم تر می کنند، بیماری روده التهابی را کاهش می دهد. اتصالات محکم در سد روده ای مانع از این می شوند که میکرو ارگانیسم های نامناسب و سموم به بافت زیرین نشت کنند و منجر به التهاب شوند که یکی از مشخصات اصلی بیماری روده التهابی است. پژوهش های پیش درمانگاهی مکانیسمی را نشان داده است که به موجب آن UroA و UAS03 نه تنها التهاب را کاهش می دهد بلکه یکپارچگی سد روده ای را احیا می کند و در برابر کولیت اولسراتیو نیز حفاظت می کند.

هم چنین گزارش شده است که سوش باکتریای بیفیدوباکتریوم سودوکاتنولاتوم INIA P815 در روده توانایی تولید UroA از اسید الاژیک(EA) را دارد. تغییرات در سطوح UroA، برخلاف مصرف غذاهای حاوی اسید الاژیک ممکن است نتیجه جمعیت های باکتریایی مسئول تولید UroA از فردی به فرد دیگر باشد و برخی از افراد ممکن است این باکتری ها را در هر شرایط نداشته باشند.

با افزایش سطح طبیعی UroA در روده بوسیله مصرف غذاهای مناسب و حفاظت از جمعیت های باکتریایی سودمند می تواند شاهد اثرات مثبتی روی سلامتی بود و محققین بر این باورند که استفاده از UAS03 که با ثبات تر است ممکن در درمان بیماری مانند کولیت اولسراتیو بسیار موثر باشد. برای رسیدن به قطعیت در این زمینه نیاز به تست های بیشتری است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه