تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 دی 1397
کاهش تهییج پذیری نورون های حرکتی در بیماران مبتلا به ALS با استفاده از ازوگابین(Ezogabine)

  کاهش تهییج پذیری نورون های حرکتی در بیماران مبتلا به ALS با استفاده از ازوگابین(Ezogabine)

بیماری ALS یا Lou Gehrig’s یک اختلال مخرب عصبی پیشرونده است که منجر به مرگ نورون ها در مغز و طناب نخاعی می شود. تنها سه دارو با اثرات محدود بوسیله FDA و به منظور درمان ALS مورد تایید قرار گرفته است و به همین دلیل نیاز به ایجاد داروهای جدیدی است که بتواند نیازهای درمانی بیماران مبتلا به این اختلال عصبی را مرتفع سازد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، یک گام ضروری به سمت تکوین درمان های جدید یافتن فرایندهای زیستی که منجر به این بیماری می شود و با توجه به همین مطلب باید اهداف مولکولی را برای تولید داروهای جدید شناسایی کرد.

داروی ازوگابین(Ezogabine) دارای یک مکانیسم عمل منحصر بفرد در فعال سازی خانواده ای از کانال های پتاسیمی وابسته به ولتاژ به نام Kv7 یا KCNQ در غشای سلولی است که می تواند تهییج پذیری سلول های عصبی که منجر به بروز تشنج می شود را آرام کند. چنین تهییج پذیری بالایی در ALS نیز دیده می شود و مطالعه ای که بوسیله محققین اسکاتلندی صورت گرفته است نشان می دهد که ازوگابین می تواند در درمان ALS نیز موثر باشد. برای رسیدن به این نتیجه، محققین از نورون های حرکتی مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی مشتق از پوست بیماران مبتلا به ALS استفاده کردند. استفاده از این نورون های مشتق از iPSCs به عنوان مدلی برای ALS نشان داد که استفاده از داروی تصویب شده ازوگابین می تواند راهکاری درمانی برای بیماران مبتلا به ALS باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه