تاریخ انتشار: شنبه 29 دی 1397
تکنیکی امیدوار کننده ای برای تولید سلول های عضلانی جدید در آزمایشگاه

  تکنیکی امیدوار کننده ای برای تولید سلول های عضلانی جدید در آزمایشگاه

برای کمک به بیماران مبتلا به اختلالات عضلانی، محققین دانشگاه تگزاس در هوستون رده سلول بنیادی جدیدی را برای مطالعه تبدیل سلول های بنیادی به عضلات مهندسی کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، اختلالات عضلانی مانند دیستروفی عضلانی منجر به ضعیف شدن و تحلیل رفتن عضلات می شوند و بیش از 50 هزار نفر را در آمریکا تحت تاثیر قرار داده اند. علایم این بیماری شامل مشکل در راه رفتن و ایستادن باشد. در موارد شدید، اختلالات ممکن است عضلات قلبی و تنفسی را نیز تحت تاثیر قرار دهند و منجر به مرگ شوند و متاسفانه درمان امیدوار کننده ای نیز وجود ندارد.

در مطالعه جدید  در دانشگاه تگزاس، دکتر دارابی و تیمش رده جدیدی از سلول های بنیادی انسانی را برای تولید عضلات اسکلتی مهندسی کرده اند. برای تضمین خلوص سلول های بنیادی عضلانی، محققین ژن های عضلانی PAX7‌و MYF5 را با دو پروتئین فلورسنت نشان دار کردند. تمایز سلول های بنیادی به عضلات با استفاده از ترکیبات زیست فعال مختلف صورت گرفت و فعالیت عضلانی سلول های بنیادی عضلانی با استفاده از تگ های رنگی با جزئیات بیشتر بررسی شد. این رویکرد اجازه القا و خالص سازی پیش سازهای عضله زای اسکلتی در دوره زمانی کوتاه مدت تر(دو هفته) با پتانسیل عضله زایی درون تنی و برون تنی قابل توجه می دهد. این سلول های بنیادی مدیفه شده، در کشت بافت انسانی و هم چنین مدل موشی دیستروفی عضلانی دوشن نتایج امیدوار کننده ای را نشان داده اند. مقایسه جزء به جزء این رویکرد با رویکردهای مشابه قبلی اجازه تولید موثرتر و سریع تر سلول های بنیادی عضلانی با قابلیت پیوند بالا به موش ها را می دهد.

این سلول های بنیادی عضلانی قابلیت استفاده در مطالعات مربوط به پاتوفیزیولوژی بیماری های عضلانی، تولید مدل های بیماری و غربالگری های دارویی و ... را می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه