تاریخ انتشار: دوشنبه 28 آذر 1390
تاثیر مثبت سلول های بنیادی خون بندناف در ایسکمی مغزی

  تاثیر مثبت سلول های بنیادی خون بندناف در ایسکمی مغزی

سلول های خون بند ناف انسان با کمک مسیر سیگنالی AKT  از ایسکمی مغزی جلوگیری می کنند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از jbc.org،  سلول های خون بند ناف انسان از مغز در برابر آسیب ناشی از ایسکمی محافظت می کند، با این حال مکانیسم این حفاظت همچنان نامعلوم است. این مطالعه با استفاده از هر دو شرایط in vitro و in vivo ، نقش سیگنالینگ Akt و بیان 4   peroxiredoxinرا در حفاظت ازالیگودندرسیت ها در شرایط ایسکمیک بواسطه سلول های خون بند ناف انسان مورد بررسی قرار داد . همان طور که قبلا گزارش شده است ، افزودن سلول های خون بند ناف به کشت الیگودندروسیت ها قبل از حذف گلوکزو اکسیژن به میزان قابل توجهی سبب افزایش بقای الیگودندروسیت ها می شود.

حضور سلول های خون بند ناف،  فسفوریلاسیون Akt و بیان 4  peroxiredoxin را درالیگودندروسیت ها افزایش می دهد. مسدود کردن فعالیت Akt یا 4 peroxiredoxin با مهارکننده Akt یا آنتی بادی خنثی کننده peroxiredoxin 4 ، به ترتیب اثرات محافظتی سلول های خون بند ناف را خنثی می کند.
در داخل بدن ، تجویز سیستمیک سلول های خون بند ناف 48 ساعت پس از انسداد شریان مغزمیانی ، فسفوریلاسیون Akt و بیان پروتئین 4 peroxiredoxin را افزایش می دهد. علاوه براین ، سلول های خون بند ناف انسان از انحطاط دستجات مخطط ماده سفید پس از انسداد شریان مغزی میانی محافظت می کند.

این نتایج نشان می دهد که فاکتورهای محلول آزاد شده از سلول های خون بند ناف با همکاری Akt سطح 4 peroxiredoxin  را افزایش داده و این اثرات منجر به بقای الیگودندروسیت ها می شود.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه