تاریخ انتشار: دوشنبه 01 بهمن 1397
مری مهندسی شده می تواند راه را برای کارآزمایی های بالینی هموار سازد

  مری مهندسی شده می تواند راه را برای کارآزمایی های بالینی هموار سازد

اولین مری دارای عملکرد مهندسی شده از سلول های بنیادی با موفقیت به موش پیوند شد. امید می رود که این مطالعه صورت گرفته در دانشگاه UCLA بتواند راه را برای کارآزمایی های بالینی برای تولید این مجرای عبور غذا در کودکانی که دچار مشکلات مادرزادی و ... در مری هستند، هموار سازد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، در این مطالعه جدید که در Nature Communication صورت گرفته است، محققین از مری رت به عنوان داربست استفاده کرده و سلول های مجرای گوارشی انسانی را برای تولید لوله های مری مهندسی شده استفاده کردند. این مجاری به موش ایمپلنت شد و ظرف یک هفته بافت مهندسی شده منبع خونی مختص خودش را ایجاد کرد. این رگزایی برای سلامت مجرای گوارشی برای فشار دادن و پایین بردن غذا الزامی است. در این مطالعه نه تنها لوله گوارشی شکل گرفت، بلکه دارای چندین لایه مختلف سلولی نیز بود که این بدین معنی است که استفاده از این رویکرد مهندسی بافت و چند مرحله ای می تواند منجر به تولید یک مری مهندسی شده با ویژگی های شبیه به مری طبیعی شود.  به عقیده محققین این دستاورد گام مهمی در زمینه طب بازساختی محسوب می شود و می تواند مقدمه ای برای تولید بافت های این چنینی در آزمایشگاه باشد.

کارآزمایی های بالینی آینده می تواند به نوزادانی که با نواقص تهدید کننده حیات در مجرای گوارشی شان بدنیا می آیند، کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه