تاریخ انتشار: یکشنبه 07 بهمن 1397
چگونه ویروس های معمولی بعد از پیوند مجددا فعال می شوند

  چگونه ویروس های معمولی بعد از پیوند مجددا فعال می شوند

مطالعه ای جدید اخیرا در Science‌ به چاپ رسیده است که تئوری های قدیمی که چرا ویروس معمول سیتومگالوویروس(CMV) می توانند در بیمارانی که متحمل پیوند مغز استخوان و سرکوب ایمنی شده اند مجددا فعال شده و تبدیل به یک عفونت تهدید کننده زندگی شوند را به چالش کشانده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه جدید محققین از مدل های موشی استفاده کرده اند تا راه را برای درمان های ارزان تر، بی خطرتر و موثرتر برای حفاظت بیماران در برابر سیتومگالوویروس ها هموار سازند. این مطالعه که در مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون صورت گرفته است برای اولین بار نشان می دهد که آنتی بادی ها نقش بارزی را در کنترل فعال شدن مجدد سیتومگالوویروس ها بازی می کنند.

مطالعات گذشته روی فعال شدن مجدد سیتومگالوویروس ها روی سلول های T‌فوکوس کرده بودند که مبارزین اصلی سیستم ایمنی در برابر بیماری ها هستند. در این مطالعات گهگاهی نیز به آنتی بادی هایی که بوسیله سلول های B سیستم ایمنی ترشح می شوند و نقش آن ها در برابر سیتومگالوویروس ها اشاره شده بود اما بیشتر تصور می شد که این نقش یک نقش مکمل و پشتیبان است. کارآزمایی های بالینی با استفاده از آنتی بادی ها برای مبارزه با ویروس نا امید کننده بودند. اما پروفسور هیل و همکارانش دریافته اند که آنتی بادی های مختص نژادی که بوسیله سلول های B ساخته می شوند مسئول سرکوب نگه داشتن سیتومگالوویروس ها در موش هستند و نیازی به سایر سلول های ایمنی ندارند.

مطالعات بیشتر بوسیله آنتی بادی های خنثی کننده سیتومگالوویروس ها از بیمارانی که در معرض ویروس قرار گرفته اند و یا آن هایی که متحمل پیوند مغز استخوان شده اند می تواند در این زمینه کمک کننده باشد. این آنتی بادی ها می توانند در آزمایشگاه خالص سازی و تکثیر شوند و بعد از پیوند مجددا به بیمار تزریق شوند. هیل و همکارانش به دنبال کارآزمایی های بالینی این رویکرد هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه