تاریخ انتشار: شنبه 13 بهمن 1397
اهداف جدید برای درمان سرطان معده

  اهداف جدید برای درمان سرطان معده

محققین دانشگاه کاردیف اطلاعات جدیدی را در مورد مکانیسم های دخیل در سرطان معده کشف کرده اند که امیدها را برای ایجاد درمان های بالقوه جدید در آینده افزایش داده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، تیمی از محققین کاردیف در انستیتو تحقیقات سلول های بنیادی سرطان اروپا دریافته اند که می توان با حذف یک گیرنده سطح سلولی دخیل در عملکرد سلول های بنیادی می توان سلول های معدی در حال رشد و تقسیم را متوقف کرد.

دکتر توبی فیز می گوید: پیش آگهی سرطان معده بسیار ضعیف است و گزینه های درمانی اندکی نیز در دسترس بیماران می باشد، بنابراین یافتن راهکارهای درمانی جدید امری حیاتی است. برخی از بیماران مبتلا به سرطان معده دارای موتاسیون در ژن هایی هستند که در تنظیم مسیر پیام رسانی Wnt دخیل هستند. از آن جایی که این مسیر پیام رسانی در تقسیم سلولی نقش دارد می تواند منجر به ایجاد سرطان و متاستاز آن به سایر نقاط بدن شود.

تویی فیز و همکارانش مشاهده کرده اند که بیان برخی از گیرنده های Fzd که پیام رسانی Wnt را وساطت می کنند، افزایش می یابد و این امر با پیش آگهی سرطان معده مرتبط است. برخلاف این شواهد، تحقیقات محدودی به بررسی پتانسیل هدف قرار دادن گیرنده Wnt به عنوان درمان سرطان های معده پرداخته اند. در این مطالعه محققین گیرنده Fzd7 که یک گیرنده دخیل در عملکرد سلول های بنیادی در معده و روده است را مهار کردند و مشاهده کردند که حذف Fzd7 در سلول های معدی موجب می شود که آن ها نتوانند به سیگنال های Wnt پاسخ دهند و قادر به تقسیم و رشد نباشند. این اطلاعات مسیر درمانی جدیدی را برای سرطان معده ارائه می دهد و نشان می دهد که هدف قرار دادن Fzd7 می تواند پیام رسانی Wnt و رشد تومور را مهار کند. در حقیقت، Vantictumab یک داروی شناخته شده است که چندین گیرنده Fzd از جمله Fzd7 را هدف قرار می دهد و در حال حاضر در درمان سرطان های پانکراس، ریه و سینه نیز استفاده شده است. این مطالعه نیز نشان داده است که Vantictumab دارای اثرات ضد توموری در تومورهای معدی است، چه این تومورها دارای موتاسیون در Wnt باشند و چه نباشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه