تاریخ انتشار: دوشنبه 29 بهمن 1397
آنتی بادی که پروتئینی را روی سطح سلول های بنیادی هدف قرار می دهد، پروتئینی مشابه را نیز روی سلول های سرطانی هدف قرار می دهد

  آنتی بادی که پروتئینی را روی سطح سلول های بنیادی هدف قرار می دهد، پروتئینی مشابه را نیز روی سلول های سرطانی هدف قرار می دهد

یک آنتی بادی که انواع خاصی از سلول های بنیادی را هدف قرار می دهد بوسیله محققین A*STAR تولید شده است. ترکیب این آنتی بادی با یک داروی ضد سرطانی می تواند منجر به ایجاد درمان جدیدی برای برخی از انواع سرطان های سینه و تخمدان شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تیمی از محققین A*STAR آنتی بادی های منوکلونالی را تولید کرده اند که می توانند سلول های سرطانی را هدف قرار داده و بکشند. سلول های بنیادی پرتوان و بسیاری از سلول های سرطانی، برخی از پروتئین های مشابه موسوم به آنتی ژن های انکوفتال(oncofetal genes) را روی سطح شان بیان می کنند. محققین از این یافته استفاده کرده و با تزریق سلول های بنیادی جنینی انسانی به موش و تحریک سیستم ایمنی آن ها برای تولید آنتی بادی، آنتی بادی های منوکلونالی را تولید کرده اند.

آن ها دریافته اند که A19 به عنوان یکی از آنتی بادی های منوکلونال تولید شده، به گیرنده Erbb-2 متصل می شود که یک گیرنده موجود روی سطح سلول های سرطان های تخمدان و سینه است. طی آزمایش با این سلول های سرطانی، محققین دریافتند که A19 نه تنها به گیرنده های Erbb-2 متصل می شود،‌ بلکه می تواند بوسیله آن ها مصرف نیز شود(به داخل کشیده شود). در ادامه آن ها A19 را با یک داروی ضد سرطانی نیز کونژوگه(ترکیب) کردند و مشاهده کردند که این ترکیب به خوبی بوسیله سلول های سرطانی پذیرفته شد. دارو درون سلول ها آزاد شده و منجر به کشتن آن ها شد.

در بخشی از مطالعه محققین سلول های سرطان تخمدان را به زیر پوست موش ایمپلنت کردند و در ادامه ترکیب دارو-آنتی بادی را به درون حفره شکمی آن ها تزریق کردند. اندازه تومورها در موش های تیمار شده در مقایسه با گروه کنترل(تیمار نشده) تا 60 درصد کاهش یافت.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه