تاریخ انتشار: پنجشنبه 02 اسفند 1397
پروتئین تروپوالاستین رشد سلول های بنیادی را تسریع می کند

  پروتئین تروپوالاستین رشد سلول های بنیادی را تسریع می کند

سلول های بنیادی برای ترمیم یا بازسازی بافت های انسانی مانند پوست و عضله حیاتی هستند و محققین همواره به دنبال یافتن راهی برای استفاده هر چه بهتر از سلول های بنیادی هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، محققین دانشگاه سیدنی با استفاده از تروپوالاستین به عنوان یک پروتئین که به بافت های زنده قابلیت کشسانی و واکنش دهی می دهد، راهی را برای تولید ارزان تر و سریع تر سلول های بنیادی بیشتر یافته اند.

تروپوالاستین یکی از اجزای کلیدی MeTro است که یک چسب جراحی الاستیک و قابل فشرده شدن است که می تواند بعد از قرار گرفتن در معرض نور UV ظرف مدت 60 ثانیه زخم ها را ببندد و عایق کند. در اینن مطالعه، دکتر وایز و همکارانش با استفاده از سلول های بنیادی انسانی اهدایی دریافتند زمانی که مقادیر بسیار اندکی از تروپوالاستین مورد استفاده قرار گیرد، ریز محیط مناسبی را برای سلول ها فراهم می کند که موجب تحریک سلول های بنیادی می شود.

سلول های بنیادی به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به ابزار درمانی برای طیف وسیعی از بیماری ها مانند آسیب بافت اسکلتی، حملات قلبی، بیماری های مخرب و نارسایی های مربوط به اندام های مختلف هستند که با استفاده از درمان های متداول بهبود نمی یابند. به همین دلیل کشف این امر که تروپوالاستین تکثیر و بسیج شدن سلول های بنیادی را به طور قابل توجهی افزایش می دهد می تواند منجر به ایجاد راه های مقرون به صرفه و موثر در سلول درمانی بافت های آسیب دیده شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه