تاریخ انتشار: شنبه 04 اسفند 1397
رشد سلول های بنیادی بوسیله پروتئین تروپوالاستین تسریع می شود

  رشد سلول های بنیادی بوسیله پروتئین تروپوالاستین تسریع می شود

تروپوالاستین که ماده خام و اولیه تولید چسب جراحی الاستیک MeTro است که در دانشگاه سیدنی تولید شده است قادر است که رشد سلول های بنیادی را تحریک کند و موجب شود که بدن بتواند خودش را ترمیم کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سلول های بنیادی به ابزاری درمانی برای ترمیم و ساخت بافت های انسانی از جمله پوست و عضلات تبدیل شده اند. به همین دلیل، محققین پیوسته به دنبال یافتن راهی برای استفاده بهتر از سلول های بنیادی هستند.

محققین دانشگاه سیدنی راهی را برای تولید سریع تر و ارزان تر مقادیر بیشتر سلول های بنیادی بوسیله تروپوالاستین کشف کرده اند. تروپوالاستین یک جزء کلیدی MeTro است که یک چسب جراحی الاستیک و قابل فشردگی است که می تواند ظرف مدت 60 ثانیه بعد از قرار گرفتن در معرض نور UV، زخم ها را ببندد و عایق کند. با استفاده از سلول های بنیادی اهدایی، محققین دریافته اند وقتی این سلول ها در معرض مقادیر اندک تروپوالاستین قرار می گیرند، این ماده با ایجاد یک محیط مناسب برای رشد آن ها موجب می شود که این سلول ها بیشتر تکثیر شوند. از آن جایی که سلول های بنیادی نیاز به نیچ یا ریز محیطی برای تکثیر و رشد دارند، ایجاد یک محیط مناسب مصنوعی برای آن ها می تواند این شرایط را برای آن ها فراهم کند. به عقیده دکتر وایز سرپرست تیم تحقیقاتی این مطالعه گام بعدی این پژوهش تست کارایی تروپوالاستین در درون بدن است. انتظار می رود که استفاده از مخلوط سلول های بنیادی و تروپوالاستین در بدن موجب تسریع فرایند ترمیم در نواحی مورد نیاز شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه