تاریخ انتشار: یکشنبه 05 اسفند 1397
کامل کردن عصبی بلاستوسیست: ابزاری جدید برای مطالعه تکوین مغز

  کامل کردن عصبی بلاستوسیست: ابزاری جدید برای مطالعه تکوین مغز

کامل کردن بلاستوسیست شامل تزریق سلول های بنیادی جنینی اهدایی به بلاستوسیست های جهش یافته برای ایجاد یک رده سلولی از دست رفته مربوط به موتاسیون است. در حالی که این تکنیک اجازه تولید اندام های انسانی قابل پیوند در حیوانات بزرگ جثه را می دهد، کامل کردن بلاستوسیست می تواند در آنالیز عملکردی ژن هایی که عموما برای تکوین مورد نیاز هستند استفاده شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، مطالعات گذشته در دانشگاه کالیفرنیا از کامل کردن بلاستوسیست برای آنالیز تکوین لنفوسیت های بالغ در موش استفاده کرده است و این در حالی است که در مطالعه ای دیگر، محققین از این تکنیک برای اندام زایی پانکراسی در خوک ها استفاده کردند. در مطالعه ای جدید دکتر شویر و همکارانش کامل کردن عصبی بلاستوسیست را ابزار مناسبی برای مطالعه تکوین و عملکرد مغز معرفی کرده اند.

در این مطالعه شویر و همکارانش برای تولید موش فاقد قشر مغزی و هیپوکامپ، یک موش ناقل Cre recombinase و بیان کننده Emx1 را با یک موش ناقل کاست floxed STOP جفت انداختند. تزریق سلول های بنیادی جنینی موشی وحشی به درون بلاستوسیست مدیفه شده منجر به تولید جنین کایمریکی شد که از نظر ریختی و نورولوژیک دارای نئوکورتکس و هیپوکامپ طبیعی بود. مهم تر این که نوزادان کایمریک عملکردهای یادگیری و حافظه ای مشابهی را نشان دادند و سطح باروری و طول عمرشان مشابه با موش های وحشی بود.

در ادامه محققین از تکنولوژی CRISPR/Cas9 برای مدیفه کردن ژنی سلول های بنیادی جنینی استفاده کردند و سپس آن ها را به درون بلاستوسیست تزریق کردند تا یک مدل مناسب از موش ناقص برای doublecortin را ایجاد کنند که در آن موش لامین دار شدن هیپوکامپی مختل شده ای را نشان دادند. این استراتژی منجر به تولید موش هایی شد که می توان از آن ها برای بررسی تکوین مغز استفاده کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه