تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 07 اسفند 1397
رشد سرطان در بدن می تواند از یک سلول منشا بگیرد

  رشد سرطان در بدن می تواند از یک سلول منشا بگیرد

سرطان به صورت یک بیماری ترسناک و غالبا غیر قابل درمان باقی مانده است. عوارض جانبی سمی مربوط به شیمی درمانی و پرتو درمانی معالجه این بیماری مهلک را بسیار مشکل کرده است و متاسفانه در موارد بسیار این بیماری مجددا عود می کند و به سراسر بدن متاستاز می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، عدم موفقیت در درمان سرطان ممکن است به میزان بسیار زیادی به دلیل نرخ موفقیت پایین درمان ها و دارو در فازهای بالینی باشد. تقریبا 95 الی 98 درصد داروهای ضد سرطانی در فاز سوم کارآزمایی های بالینی شکست می خوردند. فاز سوم مرحله ای است که درمان های جدید با گزینه های درمانی موجود مقایسه می شوند. این یک آمار قابل توجه محسوب می شود.

اغلب داروها برای هدف قرار داده توده سرطانی طراحی شده اند اما آن ها قادر به هدف قرار دادن ریشه سرطان نیستند: سلول های بنیادی سرطانی. سلول های بنیادی سرطانی که آن ها را "سلول های شروع کننده توموری" می نامند، تنها سلول هایی در تومور هستند که منجر به ایجاد تومورهای جدید می شوند. درمان های جدیدی که به طور اختصاصی این سلول های بنیادی سرطانی را هدف قرار دهند و ریشه کن کنند در حال حاضر وجود ندارد. لزوم رسیدن به این درمان ها شناخت بیشتر از این سلول های بنیادی سرطانی به عنوان هدف است. پژوهش جدید صورت گرفته بوسیله محققین با استفاده از نمونه های سرطان سینه نشان داده است که حدود 2/0 درصد سلول های توده سرطانی را سلول های بنیادی سرطانی تشکیل می دهد. این سلول ها مقادیر زیادی انرژی تولید می کنند و به سرعت تکثیر می شوند. به نظر می رسد که این سلول ها منشا سرطان باشند و از فرایند پیری منتهی شونده به مرگ فرار می کنند. این سلول های بنیادی سرطانی متحمل یک رشد مستقل از لنگر انداختن( عدم چسبندگی) موسوم به رشد در شرایط سوسپانس می شوند. در ادامه متاستاز از طریق عروق خونی و عروق لنفی اتفاق می افتد. این ویژگی ها آن ها را هدف اصلی درمان های سرطانی می سازد. محققین نشان داده اند که این سلول های بنیادی سرطانی انرژیتیک را می توان با یک مهار کننده میتوکندریایی یا مهار کننده چرخه سلولی مانند ریبوسیلکلیب(یک داروی مورد تایید FDA) هدف قرار داد. این بدین معنی است که فوکوس کردن روی سلول های بنیادی سرطانی انرژیتیک می تواند منجر به هدف قرار داده شدن مستقیم آن ها شود و این می تواند ابتدای راهی جدید ولی احتمالا موفقیت آمیز در درمان سرطان باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه