تاریخ انتشار: دوشنبه 06 اسفند 1397
نیکوتین در زمان بارداری ژن ها را تغییر می دهد

  نیکوتین در زمان بارداری ژن ها را تغییر می دهد

تیمی از محققین دانشگاه هوستون نشان داده اند که با دنبال کردن مسیرهایی که نورون های دوپامینرژیک را در زمان نوزادی و قرار گرفتن در معرض نیکوتین در رحم تغییر می دهند می توان به یک درمان احتمالی برای اعتیاد دست یافت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Sciencedaily، یافته ها در مورد نورون های تغییر یافته از رکوردها یا ثبت های مربوط به نورون های دوپامینی و غیر دوپامینی در مرکز اعتیاد مغز موسوم به ناحیه تگمنتال شکمی(VTA) و بدنبال قرار گرفتن مزمن در معرض نیکوتین در زمان بارداری بدست آمده است.

دکتر متین آکای و همکارانش نشان داده اند که نورون های دوپامینی در پاسخ به قرار گرفتن در معرض نیکوتین در زمان بارداری به طور قابل توجهی فعال می شوند و این امر اجازه آزادسازی مقادیر قابل توجه اما غیر معمول دوپامین در قشر پرفرونتال می شود. دوپامین فعال که آن را هورمون "احساس خوب (feel good)" نیز می نامند در نگاه اول چیز خوبی به نظر می رسد. این نوروترانسمیتر اطلاعاتی را بین نورون ها منتقل می کند و پاسخ های احساسی را تنظیم می کند. این هورمون به ما اجازه می دهد پاداش ها را ببینیم و اقداماتی را انجام می دهیم که به پاداش منجر می شود، اما از آنجایی که آن احساسات لذت و پاداش را به وجود می آورد، در اعتیاد نیز نقش مهمی دارد.

دوپامین تحت تاثیر قرار گرفته می تواند موجب این امر شود که نوزادان معتاد به نیکوتین متولد شوند و زمانی که ما بتوانیم دریابیم که چه ژن هایی تغییر می کنند، چه شبکه های تنظیم کننده ژنی تغییر می کنند و چه مسیرهای ژنی تغییر می کنند، ما می توانیم داروهای هدفمندی را طراحی کنیم که قادر به از بین بردن اعتیاد در نوزادان باشند.

قرار گرفتن در معرض نیکوتین طی بارداری از طریق سیگار کشیدن مادر یا درمان های جایگزین نیکوتینی با عوارض تولید و هم چنین برخی نقص های شناختی و عصبی رفتاری همراه است. این مطالعه نشان می دهد که چگونه دوپامین نوزادانی که در معرض نیکوتین قرار گرفته اند بیان ژن را تغییر می دهند و این در حالی است که بسیاری از بیماری ها حاصل تغییر تنها یک ژن در ساختار DNA هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه