تاریخ انتشار: یکشنبه 12 اسفند 1397
درمان بیمارانی که متحمل سکته شده اند بوسیله سلول های پیش ساز اندوتلیالی

  درمان بیمارانی که متحمل سکته شده اند بوسیله سلول های پیش ساز اندوتلیالی

سکته ایسکمی یکی از دلایل اصلی مرگ در سراسر دنیا می دانند و درمان هایی که در حال حاضر برای این عارضه وجود دارد بدلیل این که بازه زمانی محدودی برای استفاده از آن ها وجود دارد، معمولا برای کسر کوچکی از بیماران قابل کاربرد هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، احیای عصبی از طریق سلول درمانی یک رویکرد امیدوار کننده نشان داده است و در این میان سلول های پیش ساز اندوتلیالی(EPCs) ممکن است با پیشبرد ترمیم اندوتلیالی و رگزایی به تقویت اثرات سلول درمانی و هم چنین اثرات نوروپلاستی کمک کند و نتایج درمانی را بهبود ببخشد.

در مطالعه ای جدید، محققین در دانشگاه گوانگ ژو چین به ارزیابی بی خطر بودن و محتمل بودن پیوند اتولوگ سلول های پیش ساز اندوتلیالی تکثیر شده در آزمایشگاه برای بیمارانی پرداخته اند که به سکته ایسکمی حاد دچار شده بودند. بررسی های آن ها نشان داد که سلول های پیش ساز اندوتلیالی کیفیت زندگی و بقای بیمارانی که دچار انفارکته مغزی حاد شده بودند را به صورت دراز مدت و قابل توجه بهبود بخشید و هیچ گونه عارضه جانبی مربوط به استفاده از این سلول ها نیز مشاهده نشد. این یافته حاکی از موثر بودن این سلول ها در درمان سکته است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه