تاریخ انتشار: شنبه 18 اسفند 1397
ایجاد یک تکنولوژی سلول های بنیادی مبتنی بر پروتئین

  ایجاد یک تکنولوژی سلول های بنیادی مبتنی بر پروتئین

یک کمپانی بین المللی سلول های بنیادی(ISCO) اعلام کرده است که محققین این کمپانی تکنولوژی را برای مدیفه کردن سلول های بنیادی انسانی بوسیله پروتئین های مهندسی شده موسوم به فاکتورهای رونویسی قابل انتقال(transducible transcription factors;TTFs) ایجاد کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، فاکتورهای رونویسی قابل انتقال(TTFs) برای انتقال به سلول های بنیادی و هدایت سلول های بنیادی برای تغییر یافتن و تمایز یافتن به سلول های خاص طراحی شده اند و می توانند هم از نظر درمانی مفید باشند و هم این که در ایجاد محصولات تحقیقاتی موثر باشند.

برعکس روش های سلول درمانی متداول، این تکنولوژی نیازمند استفاده از ویروس ها یا مواد شیمیایی نیست و پتانسیل تولید سلول های درمانی بی خطر از سلول های بنیادی را دارا است. علاوه بر این، پروتئین های TTF زمانی که سلول دیگر به آن ها نیازی نداشته باشد، به طور طبیعی حذف می شوند و همین امر بی خطر بودن آن ها را بهبود می بخشد. به عقیده محققین، محصول سلولی حاصل از TTFها قابلیت استفاده در محیط های دانشگاهی، بیوتکنولوژی و بازار داروسازی را دارا است. این پروتئین ها می توانند به عنوان پروتئین های سلولی وارد بازار تجاری شوند و درآمدی 700 میلیون دلاری را عاید کمپانی ISCO کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه