تاریخ انتشار: یکشنبه 19 اسفند 1397
سلول های بنیادی می توانند برای مبارزه با دیابت کارشان را تغییر دهند

  سلول های بنیادی می توانند برای مبارزه با دیابت کارشان را تغییر دهند

متون تخصصی زیست شناسی می گویند که اغلب سلول ها تنها می توانند به همان نوع سلول با همان عملکرد تبدیل شوند. به نظر می رسد که برخی از این متون تخصصی نیازمند بازنگری هستند زیرا یافته های محققین دانشگاه Bergen چیز دیگری را نشان می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، مطالعه اخیر محققین دانشگاه Bergen نشان می دهد که سلول های بدن در تمایز به سایر سلول ها، توانایی بیش از آن چه پیش از این تصور می شد دارا هستند. این اولین بار است که محققین توانسته اند اثر سیگنال ها در سلول های انسانی بدن را مدیریت کنند، زیرا به موجب این امر است که سلول ها می توانند عملکرد اصلی شان را تغییر دهند.

در این مطالعه محققین توانستند با تحت تاثیر قرار دادن سلول های تولید کننده گلوکاگون در پانکراس آن ها را قادر سازند که در عوض انسولین تولید کنند. در مطالعات موشی آن ها مشاهده کردند که تحریک سلول های تولید کننده گلوکاگون در آن ها موجب بهبود دیابت در آن شد و زمانی که این سلول ها برداشته شدند، جانور دوباره مریض شد. در این مطالعه علاوه بر این که سلول های تولید کننده گلوکاگون، انسولین تولید کردند، بلکه در برابر سیستم ایمنی نیز مقاوم تر بودند. در دیابت نوع یک سیستم ایمنی سلول های انسولین ساز را مورد حمله قرار می دهد. این بدین معنی است که احتمال استفاده از سلول های خود بیمار برای درمان دیابت بدون ترس از رد پیوند آن ها وجود دارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه