تاریخ انتشار: یکشنبه 19 اسفند 1397
داروی ضد التهابی که کلیدی برای تقویت بازبرنامه ریزی قلبی است

  داروی ضد التهابی که کلیدی برای تقویت بازبرنامه ریزی قلبی است

قلب انسان زمانی که آسیب می بینید قادر به درمان خود نیست و همین امر موجب می شود که عملکرد خود را به خوبی انجام ندهد و فرد دچار نارسایی قلبی شود. یک راه برای احیای عملکرد قلبی، بازبرنامه ریزی سلول های غیر قلبی بدن مانند فیبروبلاست ها به سلول های عضلانی قلبی(کاردیومیوسیت ها) با استفاده از مجموعه ای از فاکتورهای رونویسی است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicaxlpress، این فرایند روش درمانی نیازمند استفاده از سلول های بنیادی به عنوان میانجی ها و پرهیز از تحریک تکثیر کاردیومیوسیت های موجود است. با این حال، بازبرنامه ریزی فیبروبلاست های بعد از تولد و بالغ در مقایسه با فیبروبلاست های جنینی کارآمد نیست و چالش های مربوط به بازبرنامه ریزی سلول های پیر تاحدی نامشخص است.

در مطالعه ای جدید، محققین طی یک غربالگری گسترده نشان دادند که دیکلوفناک به عنوان یک داروی مورد تایید FDA که برای درمان التهاب و روماتیسم استفاده می شود می تواند یک فاکتور پیشبرنده بازبرنامه ریزی قلبی در فیبروبلاست های بعد از تولد و بالغ(نه فیبروبلاست های جنینی) باشد. در این مطالعه که در دانشگاه تسوکوبای ژاپن صورت گرفته است، محققین نشان داده اند که دیکلوفناک می تواند بازبرنامه ریزی قلبی را در یک روش وابسته به دوز و از طریق مهار آنزیم COX-2 که به میزان بالایی در فیبروبلاست های بعد از تولد و بالغ بیان می شود، مهار کند. هم چنین دیکلوفتاک مجموعه از مولکول های پیام رسانی از جمله آن هایی که در التهاب دخالت دارند را سرکوب می کند. بررسی ها نشان داد که دیکلوفناک طی مراحل الیه بازبرنامه ریزی قلبی عمل می کند و تولید کاردیومیوسیت ها را به صورت سریع تر و موثرتری در مقایسه با مهار کننده های TGFβ و Wnt افزایش می دهد که فاکتورهایی هستند که بازبرنامه ریزی را پیش می برند. هم چنین این مطالعه نشان داد که التهاب و فیبروژنز موانع وابسته به پیری بازبرنامه ریزی قلب هستند و هدف قرار دادن آن ها می تواند درمانی جدید برای بازسازی قلبی در بیماران باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه