تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 04 تیر 1392
سلول درمانی نوع خاصی از میوپاتی آغاز شد
دکتر فرزاد فاتحی

  سلول درمانی نوع خاصی از میوپاتی آغاز شد

سلول درمانی نوع خاصی از میوپاتی به نام اینفیوژن بادی میوپاتی آغاز شده است و امید می رود نتایج مثبتی را در بر داشته باشد.
امتیاز: Article Rating
مرجان آقبلاغی - دکتر فرزاد فاتحی متخصص بیماری های مغز و اعصاب در این باره به خبرنگار بنیان گفت: اینفیوژن بادی میوپاتی نوع خاصی از سلسله بیماری های ضعف عضلانی است که نوع اکتسابی آن در سنین بالا و پس از دهه پنجم زندگی بروز می کند.
 
این عضو هیات علمی بیمارستان شریعتی با تاکید بر این که این بیماری نیز همانند سایر انواع میوپاتی همراه با ضعف عضلانی بوده و بیشتر عضلات ران را درگیر می کند، خاطر نشان کرد: قرار است برای درمان این نوع بیماری با سلول های بنیادی ، در یک گروه سلول های مزانشیمال و در گروه دیگر سلول های CD 133   را پس از آنژیوگرافی در داخل شریان فمورال تزریق کنیم و نتایج را طی سه ماه، شش ماه و یک سال بررسی کنیم.
 
وی با اشاره به این که سلول درمانی و ژن درمانی بیماری دیستروفی هنوز عمومی نشده و تنها سلامت آن تایید شده است، یادآور شد: همه این طرح ها تحقیقاتی بوده است و ما امیدواریم در آینده ای نه چندان دور از آنها در مراکز درمانی و برای درمان استفاده کنیم.
 
فاتحی در خصوص موفقیت سلول درمانی دیستروفی در سایر کشورها و استفاده از آن توسط بیماران مبتلا گفت: ما به هیچ عنوان درمان در این کشورها را توصیه نمی کنیم چرا که نتایج آن ها برتر از ما نیست و این تبلیغات بیشتر وجه تجاری دارد تا درمانی .
 
او در خاتمه گفت: تا زمانی طرح های تحقیقاتی قابل اجراست که به آنتی بادی ها دسترسی وجود داشته باشد و دولت بودجه لازم را به آن اختصاص دهد و اگر بودجه مورد نیاز تامین نشود این طرح ها متوقف خواهد شد.
 
لازم به ذکر است، هرگونه اختلال ناشی از نقص در تغذیه سلولی را دیستروفی می‌گویند. دیستروفی عضلانی یک سلسله بیماری های بسیار حاد ژنتیکی پیشرونده وابسته به کروموزوم هاست که باعث تخریب یا اختلال در بافت ماهیچه‌‌ ای می‌شود. اين بيماری تاكنون غير قابل درمان شناخته شده و هیچ دارویی برای درمان آن ساخته نشده‌ است.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 10 خرداد,1400

رویا

سلام من بعد از زایمانم درد بسیار شدیدی در کمرم و پاهام داشتم اوایل که گفتن عوارض بیهوشی و زایمان هستش اما بعد چند ماه که گذشت پیگیری شدیدم و آزمایش و نوار عصب عظله و بیوپسی از پا متوجه بیماری میوپاتی شدم 😔 من یک شبه بیمار شدم و هفت ماه از زایمانم میگذشت که متوجه میوپاتی شدم تو اون شرایط سخت شوهرمم گذاشت رفت من و بچه مو بخاطر بیماریم تو رو خدا اگه راه درمانی بود به من بگید به خاطر پسرم که فقط من و داره 😔😔😭😭😭

یکشنبه, 25 اردیبهشت,1401

پزشک مشاور

رویا@
سلام
میوپاتی چون به سبب اختلال در ژن خاصی ایجاد می شود،باید باژن درمانی آن ژن برداشته وجایگزین شود تاازاین طریق بیماری ریشه کن شودولی متاسفانه تاکنون هیچ درمانی برای آن ارائه نشده است و درمان های موجود برای ممانعت ازوخامت بیماری و کند شدن تحلیل رفتن عضلات به کار می رود.

چهارشنبه, 17 خرداد,1396

پزشک مشاور

حمیده@:
باسلام
درحال حاضرراه درمانی خاصی برای این بیماری وجود ندارد و تنها برای بیماران باعلایم خفیف و اولیه ،سلول درمانی درجهت تعدیل سیستم ایمنی این بیماران باهدف ممانعت از پیشروی این بیماری انجام میشود.

دوشنبه, 15 خرداد,1396

حمیده

سلام من 17ساله هستم از بدو تولد دچاراین بیماری بودم روز به روز بدنم داره خشک تر میشه خواهش میکنم حتما کاری کنید ممنون میشم

چهارشنبه, 23 فروردین,1396

پزشک مشاور

شهره دستیار@:
باسلام
درحال حاضر طرح سلول درمانی پژوهشگاه رویان به اتمام رسیده است ولی بهتر است شماتحت نظرپزشک معالجتان تمرینات لازمه برای جلوگیری از تحلیل رفتن عضلاتتان رابگیرید.

چهارشنبه, 23 فروردین,1396

شهره دستیار

من 51 سالمه در سن 33 سالگی متوجه این مشکل شدم با آزمایش ونمونه برداری از عضله دکتر به من گفت شما میوپاتی هستید .از همون سن تا حالا هر روز راه رفتن وفعالیتهای جسمیم داره به کمترین حد میرسه وهمه جا با ویلچر میرم .لطفا اگر دارویی برای این بیماری پیدا کردید منو تجات بدید .امیدم اول خداست وبعد شما پزشکان محترم ...تشکرj

جمعه, 04 فروردین,1396

پزشک مشاور

جواد@:
با سلام
فعلا راه درمانی برای درمان این بیماری وجود ندارد ولی مطالعات ژن درمانی برای درمان این بیماری با استفاده از تکنولوژی جدید مهندسی ژنتیک آغاز شده است.

پنجشنبه, 03 فروردین,1396

جواد

سلام
من 26سالمه و دچاره بیماریه بسیارسخته میوپاتی هستم وروز به روز بدنم ضعیف تر میشه خواهش میکنم اگه راهه درمانی برای این بیماری پیدا شد من رو هم در جریان بزارین...باتشکر

چهارشنبه, 24 شهریور,1395

مبینا

سلام من زنگ زدم به رویان خبری نبود

ﺳﻪشنبه, 19 مرداد,1395

پزشک مشاور

متین@:
با سلام
متاسفانه برای این نوع شدید دیستروفی فعلا درمانی وجود نداردوتحقیقات آن روی مدل های حیوانی درحال انجام است.

پنجشنبه, 14 مرداد,1395

متین

سلام .پدرمن ازسن حدود 35 سالگی ناگهان دچار ضعف شدید حرکتی شد .الان 75 سالشه .اون موقع پروفسور سمیعی تشخیص میوپاتی داد.نمونه برداری ازعضله پا انجام داد .درمان اون موقع نتیجه نداد.الان چهل ساله پدرم نمیتونه حتی یک قاشق روبه راحتی به دهانش برسونه دست وپاوگردنش درگیره.چون اون موقع دکتراگفتن درمان نداره دیگه پی گیری نکرد .اگه درمانش وجودداره لطفا راهنماییمون کنید .سپاس

پنجشنبه, 30 مهر,1394

محمد سعیدتابع جابری

با عرض سلام وخسته نباشید من 39 سالمه وحتی خواهرم از سن 10سالگی اول عضلات هر دوی پاهایمان کم کم ضعیف شدنندوراه رفتن وبلند شدن برایمان سخت شد وبعداز چند سال عضلات هر دوی دستهایمان هم کم کم ضعیف شدن بطوری که زمین گیر شدیم به طوری که دستها وپاهایمان را خیلی سخت حرکت میدهیم طی این چند سال ازمایش خون ونوار عضله ونمونه برداری از عضله هم دادیم دکترها گفتن بیماری شما میوپاتیک است . اگر راه درمانی برای این نوع بیماری هست اگر وجود دارد لطفا ما را راهنمایی بکنید

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه