تاریخ انتشار: دوشنبه 20 اسفند 1397
تلاش برای درمان آسیب های طناب نخاعی با سلول های بنیادی

  تلاش برای درمان آسیب های طناب نخاعی با سلول های بنیادی

تیمی از محققین ژاپنی در یک کار آزمایی بی سابقه سعی داشته اند با استفاده از نوعی از سلول های بنیادی آسیب های ناتوان کننده طناب نخاعی را درمان کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، محققین دانشگاه کیئو(Keio) موافقت دولت را برای انجام آزمایشات بالینی با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) برای درمان آسیب های نخاعی دریافت کرده اند. انتظار می رود که این درمان در اواخر سال جاری میلادی شروع شود و در گام اول روی چهار بیمار فوکوس خواهد شد که دو هفته الی چهار هفته قبل از شروع درمان دچار آسیب شده باشند.

در این مطالعه محققین دو میلیون سلول iPS را به طناب نخاعی بیماران پیوند خواهد کرد و در ادامه آن ها متحمل درمان های بازتوانی خواهند شد و برای حدود یک سال مونیتور خواهند شد. امیدواری به این مطالعه از آن جایی زیاد است که بیش از دو سال قبل محققین دانشگاه کیوتو سلول های iPS را به مغز بیمار پارکینسونی پیوند کردند و بعد از دو سال مونیتور شدن نتایج نشان داد که شرایط بیمار به میزان قابل توجهی بهبود یافت. در این مطالعه 4/2 میلیون سلول iPS به بخش چپ مغز بیمار پیوند شده بود.

سلول های iPS که حاصل بازبرنامه ریزی سلول های بالغ بیماران هستند، می توانند به نواع مختلف سلول های بدن تمایز یابند و از آن ها برای درمان بیماری های مختلف استفاده کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه