تاریخ انتشار: پنجشنبه 01 فروردین 1398
مطالعه ای جدید در سطح تک سلول توصیفی دقیق در مورد سطح مواجه اولیه مادری-جنینی داشته است

  مطالعه ای جدید در سطح تک سلول توصیفی دقیق در مورد سطح مواجه اولیه مادری-جنینی داشته است

در زمان آماده شدن برای بارداری، اندومتریوم به دسیدوآ تبدیل می شود و به موجب آن جایگاهی برای لانه گزینی جنین فراهم می آورد و بخش مادری جفت را شکل می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، درک عمیق تر برهمکنش های بین سلول های حمایت کننده بارداری اولیه می تواند به درک بهتر زیست شناسی جفت، موفقیت تولید مثل و هم چنین درک اختلالات بارداری مانند پره اکلامپسی کمک کند.

دکتر سارا تچیمن و همکارانش در انستیتو Wellcome Sanger با ترکیبی از ترانسکریپتوم تک سلولی، پیش بینی های کامپیوتری شبکه ای و .... توانسته اند تصویری سلولی و مولکولی از برهمکنش دسیدوا-جفت انسانی در هفته 6 تا 14 بارداری ارائه دهند. آن ها تک سلول های مشتق از جفت سه ماهه اول با سلول های خون و دسیدوآی مادری را از طریق روش های کپسوله کردن مبتنی بر قطره و Smart-seq2 مبتنی بر پلیت و به کار بردن رویکردهای محاسباتی موسوم به CellPhoneDB به عنوان ابزاری برای پیش بینی نحوه ارتباط برقرار کردن و برهمکنش سلول ها  پروفایل کردند.

به طور خلاصه، در این مطالعه تچیمن و همکارانش مجموعه هایی از سلول های پیرامون عروقی و استرومایی موجود در لایه های دسیدوآیی مجزا و سه مجموعه بزرگ از سلول های کشنده ذاتی دسیدوآیی را کشف کردند که پروفایل تعدیل کننده ایمنی و شیموکینی مجزایی را نشان می دهند و این نشان دهنده وجود برهمکنش های تنظیمی پیچیده ای است که پاسخ های ذاتی و سازشی مضر ایمنی که روی جفت و رحم اثر می گذارد را مهار می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه