تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 06 فروردین 1398
درمان آسیب های نخاعی با استفاده از سلول های بنیادی بوسیله محققین ژاپنی

  درمان آسیب های نخاعی با استفاده از سلول های بنیادی بوسیله محققین ژاپنی

تیمی از محققین ژاپنی یک کارآزمایی بی سابقه را با استفاده از نوعی از سلول های بنیادی برای درمان آسیب های ناتوان کننده نخاعی استفاده کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این محققین ژاپنی در دانشگاه کیئو مجوز لازم را از دولت برای استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPS) برای درمان بیمارانی که دچار آسیب های نخاعی شدید هستند کسب کرده اند. انتظار می رود که این کارآزمایی ظرف یک سال آینده آغاز گردد و در گام اول روی چهار بیماری فوکوس خواهد کرد که تنها 14 تا 28 روز از آسیب دیدگی آن ها می گذرد. این مطالعه به این دلیل روی تعداد اندکی بیمار انجام خواهد پذیرفت که این فرایند برای اولین بار در در بالین استفاده می شود و به نوعی بی سابقه است. این بیماران بالای 18 سال سن خواهند داشت و عملکرد حرکتی و حسی شان را به طور کامل از دست داده اند. هدف اولیه این مطالعه ارزیابی بی خطر بودن سلول های پیوند شده و روش پیوند است.

این تیم تحقیقاتی امیدوار است که در صورتی که بتوانند بی خطر بودن این تکنیک را از طریق کارآزمایی بالینی تایید کنند، اثر بخشی و کارایی آن را در آينده ای نزدیک برای آسیب های مزمن نخاعی تست کنند. این ادعا و تصمیم از این واقعیت منشا گرفت که چندی پیش محققین دانشگاه کیوتو توانستند با تزریق سلول های iPS به مغز  یک بیمار پارکینسونی موفقیت قابل توجهی را کسب کردند. آن ها طی یک فرایند سه ساعته، 4/2 میلیون سلول iPS را به سمت چپ مغز بیمار تزریق کردند و پیگیری ها و نظارت ها حاکی از بهبود عملکردهای شناختی و حرکتی بیمار است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه