تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 20 فروردین 1398
مدلی جدید برای کشف دارو برای بیماری دریچه های قلبی

  مدلی جدید برای کشف دارو برای بیماری دریچه های قلبی

مطالعه ای اخیر در Experimental Biology and Medicine به چاپ رسیده است که مدل جدیدی را برای فیزیولوژی دریچه های قلبی توصیف می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه جدید که در دانشگاه Texas Tech به چاپ رسیده است گزارش کرده است که کشش شعاعی حلقوی 10 درصد روی لت های قدامی دریچه میترال جداسازی شده، محیط فیزیولوژیک واقعی را ارائه می کند که می تواند در مطالعات مکانیکی و کشف داروهای قلبی استفاده شود.

دریچه های قلبی مسئول حفظ جریان یکنواخت خون در یک جهت هستند. بیش از پنج میلیون آمریکایی با مشکلات مربوط به دریچه های قلبی زندگی می کنند. استرس های مکانیکی(کشش و نیروی برشی) دلایل اصلی تخریب دریچه های قلبی هستند. سلول های اندوتلیالی دریچه های قلبی یکی از دو نوع سلول تشکیل دهنده این دریچه ها هستند که می توانند مانع از تخریب دریچه ها شوند. درک مکانیسم های مولکولی مورد استفاده بوسیله این سلول ها در پاسخ به استرس می تواند منجر به شناسایی اهداف دارویی جدید برای درمان بیماری های دریچه های قلبی شوند.

در مطالعه ای جدید، بوسیله لاسرادا و همکارانش از آنالیزهای پروتئومیک برای ارزیابی اثر کشش شعاعی حلقوی 10 درصد روی دریچه های قلبی جداسازی شده استفاده کردند. کشش موجب کاهش پروتئین های اسکلت سلولی و پروتئین های دخیل در متابولیسم انرژی شد که نشان دهنده یک وضعیت خاموش است. برداشتن اندوتلیوم منجر به تنظیم کاهش ماتریکس خارج سلولی و پروتئین های چسبندگی سلول-ماتریکس شد که نشان دهنده نقش حفاظت کننده اندوتلیوم در هموستازی ماتریکس خارج سلولی بود. برداشتن اندوتلیوم، فعالیت سنتز پروتئینی را نیز افزایش داد. در مجموع این مطالعه دیدگاه های جدیدی را در مورد مکانیسم های مولکولی که پاسخ دریچه های قلبی به کشش مکانیکی را تنظیم می کنند، ارائه می دهد. هم چنین این مطالعه یک محیط فیزیولوژیک واقعی را تعریف می کند که می تواند برای مطالعه عملکرد دریچه های قلبی و هم چنین کشف داروهای جدید برای مهار، آهسته کردن یا معکوس کردن بیماری دریچه های قلبی استفاده شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه