تاریخ انتشار: شنبه 24 فروردین 1398
چگونه قلب بعد از حمله قلبی یک سیگنال SOS را به سلول های مغز استخوان می فرستد

  چگونه قلب بعد از حمله قلبی یک سیگنال SOS را به سلول های مغز استخوان می فرستد

سلول های انسانی اگزوزوم ها را ترشح می کنند که وزیکول های خارج سلولی کوچک متصل به غشا هستند که محصولاتی را برای ارتباطات سلول به سلول حمل می کنند و این محصول شامل پروتئین ها، لیپیدها و اسیدهای نوکلئیک است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دانشگاه آلاباما اخیرا گزارش کرده اند که اگزوزوم ها برای سیگنال SOS که عضلات قلبی بعد از حمله قلبی می فرستند کلیدی هستند. بعد از حمله قلبی، اگزوزوم ها در جریان خون مقادیر زیادی از میکروRNAهای مختص قلب را با خود حمل می کنند. این اگزوزوم ها ترجیحا میکروRNAها را به سلول های پیش ساز مغز استخوان حمل می کنند. درون این سلول های پیش ساز، میکروRNAها یک ژن خاص را خاموش می کنند که موجب می شود سلول های پیش ساز مغز استخوان را ترک کرده و وارد جریان خون شوند. در ادامه این سلول ها به قلب مهاجرت کرده و سعی در تلاش عضله آسیب دیده قلبی می کنند.

به عقیده محققین این کشف یعنی یافتن سیگنالی که از قلب های آسیب دیده به سلول های مغز استخوان فرستاده می شود، می تواند منجر به ایجاد مسیرهای درمانی جدیدی برای بیمارانی شود که دچار حملات قلبی شده اند.

در این مطالعه محققین با استفاده از مدل موشی حمله قلبی دریافتند که بعد از حمله قلبی سطح چهار میکروRNA خاص عضله قلبی موسوم به myo-miRs ده الی صد هزار برابر در خون محیطی افزایش می یابد. این myo-miRs ترجیحا بوسیله سلول های تک هسته ای مغز استخوان دریافت می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه