تاریخ انتشار: یکشنبه 25 فروردین 1398
تحریک سلول استئوبلاستی بوسیله میدان الکترومغناطیسی پالس دار

  تحریک سلول استئوبلاستی بوسیله میدان الکترومغناطیسی پالس دار

بهبود شکستگی استخوانی با به کار بردن میدان های الکترومغناطیسی پالس دار(PEMFs) می تواند تسریع شود، اما در این مورد ایک اتفاق نظر وجود ندارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مطالعه ای جدیدی اثرات برون تنی میدان های الکترومغناطیسی پالس دار روی سلول های پیش ساز استئوبلاستی را نشان داده است و به دنبال تعیین یک شرایط بهینه بوده است که بازسازی استخوانی را بهبود ببخشد.

سوئی-هین توئه و همکارانش در دانشگاه نانیانگ سنگاپور در مطالعه تحت عنوان" Effects of Electromagnetic Field on Proliferation, Differentiation and Mineralization of MC3T3 Cells " به بررسی اثر میدان الکترومغناطیسی پالس دار روی سلول های استئوبلاستی پرداخته اند. در این مطالعه آن ها یک دوز کنترل شده روزانه از پرتو الکترومغناطیسی پالس دار را در مدت زمان مختلف به سلول های پیش ساز استئوبلاستی MC3T3-E1 وارد کردند و زنده مانی و فعالیت متابولیکی این سلول ها را مونیتور کردند. این آنالیز نشان داد که میدان های الکترومغناطیسی پالس دار تکثیر سلولی را در حضور یا عدم حضور محیط استخوان زا افزایش دادند. رسوب کلسیمی بوسیله میدان های الکترومغناطیسی پالس دار افزایش نیافت اما بیان ژن های استخوان در آن ها القا شد. این مطالعه نشان داد که پارامترهای مربوط به میدان های الکترومغناطیسی پالس دار باید به دقت انتخاب شوند تا اثرات مطلوبی را روی بازسازی استخوانی اعمال کنند.

این مطالعه نشان می دهد که میدان های الکترومغناطیسی پالس دار پتانسیل قوی برای کاربرد در بازسازی استخوان دارد و انتخاب پارامترهای درست از میدان های الکترومغناطیسی پالس دار می تواند اثرات مطلوبی را روی بازسازی استخوان اعمال کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه