تاریخ انتشار: دوشنبه 02 اردیبهشت 1398
یک تکنولوژی برای تولید نورون های قشری پشتی

  یک تکنولوژی برای تولید نورون های قشری پشتی

یوچی کوسودو و همکارانش در انستیتو تحقیقات مغز کره(KBRI) تکنولوژی را برای تولید انبوه نورون های قشری مغزی با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) ارائه کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین بر این باورند که امکان درمان بیماری های مغزی بوسیله احیای نواحی آسیب دیده مغزی به کمک نورون های مشتق از سلول های بنیادی وجود دارد. چندی پیش محققین ژاپنی در دانشگاه کیوتو، نورون های مشتق از سلول های iPS را برای درمان بیماران مبتلا به پارکینسون استفاده کردند.

در این مطالعه جدید، محققین سلول های iPS را روی کلاژن مشتق از ماهی تیلاپیا کشت دادند و آن ها را با موفقیت به نورون تمایز دادند. در واقع آن ها، این سلول های iPS را روی ژل کلاژنی که دارای سفتی مشابه با بافت مغزی انسان(1500 پاسکال) بود کشت دادند و ثابت کردند که این روش نورون های قشری مغزی تولید کرد که از نظر عملکردی و قابلیت تمایزی 60 درصد بهتر از روش های معمول مورد استفاده برای کشت سلول بودند. سفتی بافت مغزی با افزایش سن تغییر می کند. اخیرا، گزارش شده است که سفتی بافت مغز با پیشرفت بیماری های مخرب عصبی مانند آلزایمر نیز تغییر می کند. به همین دلیل محققین قصد دارند که با ایجاد بافت های مغزی دارای سفتی مختلف، مکانیسم های مختلف بیماری های مغزی را شناسایی کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه