تاریخ انتشار: شنبه 07 اردیبهشت 1398
انقلاب در پزشکی، تولد نوزاد دارای سه DNA

  انقلاب در پزشکی، تولد نوزاد دارای سه DNA

تیمی از محققین یونانی و اسپانیایی، سه شنبه گذشته بعد از یک درمان ناباروری پر بحث و جدل که مباحث اخلاقی زیادی را به راه انداخت، تولد پسر بچه دارای DNA سه فرد مختلف را اعلام کردند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این تیم از تخمک یک مادر نابارور، اسپرم پدر و تخمک یک زن دیگر برای ایجاد یک فرزند پسر استفاده کردند. این فرایند شامل انتقال مواد ژنتیکی با کروموزوم از یک مادر به تخمک اهدا شده ای است که مواد ژنتیکی آن برداشته شده بود. این فرایند انقلابی در پزشکی محسوب می شود. پیش از این، از یک روش مشابه در سال 2016 بو در مکزیکو برای انتقال بیماری های ارثی مادری به فرزندش استفاده شد. اما در این مورد که در یونان اتفاق افتاد، برای اولین بار تکنیک IVF با استفاده از DNA سه فرد برای کمک به مادری استفاده شد که قادر به بچه دار شدن نبود. این بچه که سه شنبه گذشته با وزن 9/2 کیلوگرم متولد شده متعلق به مادر 32 ساله یونانی است که پیش از این چندین بار از IVF برای باردار شدن استفاده کرده بود اما موفق نشده بود. اما برای اولین بار وی توانست به لطف موادژنتیکی که متعلق به خودش بود و یک تخمک اهدایی، فرزند خود را باردار شده و بدنیا بیاورد. دکتر Psathas، پزشک این بیمار می گوید ما متعهد هستیم که از این روش برای کمک به زوج های بیشتری استفاده کنیم که با مشکلات باروری مواجه هستند تا بتوانند کودکانی بدنیا آوردند که متعلق به DNA خودشان هستند و هیچ DNA مربوط به اهدا کننده ای را به فرزند خود انتقال نمی دهند.

در حال حاضر خطر این تکنیک به طور کامل شناسایی نشده است اما به عقیده کارشناسان استفاده از این تکنیک برای جلوگیری از انتقال بیماری های میتوکندریایی قابل قبول است اما نمی توان آن را راهکار مناسب و اخلاقی برای درمان ناباروری دانست!.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه