تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 29 آذر 1390
آزمایش خون به پیش بینی تاثیر داروی ضد افسردگی کمک خواهد کرد

  آزمایش خون به پیش بینی تاثیر داروی ضد افسردگی کمک خواهد کرد

به گفته محققان مرکز پزشکی دانشگاه  ایلینویز  آمریکا : آزمایش خون برای یک پروتئین به نام فاکتور رشد اندوتلیال عروقی (VEGF) می تواند پیش بینی کند که آیا یک داروی ضد افسردگی بر روی یک بیمار افسرده موثر خواهد بود یا خیر.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از Mental Health News؛ این بررسی شامل 35 بیماربود که داروی ضد افسردگی Escitalopram (مهار کننده های انتخابی بازجذب سروتونین ، SSRIs) را برای بیماری افسردگی دریافت می کردند. مشاهده شد که بیش از 85 ٪ از افراد افسرده ای که VEGF خونشان بالاتر از سطح طبیعی خون بود ، در مقایسه با  10 ٪ بیمارانی ، که سطوح پایین فاکتور رشد اندوتلیال عروقی را در پاسخ به دارونشان دادند، تسکین جزئی یا کامل را پس از مصرف escitalopram تجربه کردند.
در حال حاضر 60 درصد از بیماران مبتلا به افسردگی به خوبی به اولین تجویز دارو پاسخ نمی دهند و یک ماه  طول می کشد تا پاسخی به دارو داده شود.بنابراین چنین آزمایش خونی سبب بهبود قابل توجهی در زمان خواهد شد.
Angelos Halarissaid نویسنده ارشد این مطالعه گفت: این اولین باراست که ما می توانیم پیش بینی کنیم که یک بیمار تا چه اندازه به داروی ضد افسردگی پاسخ خواهد داد ، اگر ما بتوانیم  میزان تاثیر دارو را جلوتر از زمان پیش بینی کنیم تا حد زیادی به نفع بیماران خواهد بود.
در حال حاضر تست خون VEGF بسیار گران است ، اما در صورتی که این تست به طور گسترده استفاده شود هزینه آن به احتمال زیاد پایین  خواهد آمد.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه