تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 اردیبهشت 1398
کشف مکانیسمی که مسئول التهاب مزمن در مولتیپل اسکلروزیس(MS) است

  کشف مکانیسمی که مسئول التهاب مزمن در مولتیپل اسکلروزیس(MS) است

مولتیپل اسکلروزیس(MS) یک بیماری خود ایمنی است که به موجب آن سیستم ایمنی به دلایل ناشناخته سلول های بدن را هدف قرار می دهد. محققین انستیتو پاستور نشان داده اند که ویروس شناخته شده قدیمی در پاسخ دفاعی التهاب حاد که از دلایل این بیماری است دخیل است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مولتیپل اسکلروزیس(MS) یک بیماری خود ایمن التهابی است که منجر به آسیب غیر قابل بازگشت به مغز و طناب نخاعی می شود. این بیماری با فعال شدن مجدد ویروسی قدیمی همراه است که طی تکامل بشریت وارد DNA انسانی شده است. اما مدت زمان زیادی است که محققین بر این باورند که MS بدلیل عفونت ویروسی ایجاد می شود. اما این مطالعه جدید نشان می دهد که فعال شدن مجدد این ویروس قدیمی با آلودگی و عفونت مرتبط نیست، بلکه یک پاسخ دفاعی بدن در برابر التهاب حاد است. طی فرایند تکامل توالی های ویروسی خنثی می شوند و به عنوان یک منبع آلودگی خود را نشان نمی دهند اما این توالی ها منبعی از DNA خارجی هستند که حاوی اطلاعاتی در مورد عفونت های ویروسی هستند. سلول ها قادر به کنترل این توالی ها هستند تا عفونت ها را در سریع ترین زمان تشخیص دهند و در نتیجه ژن های دفاعی خود را طی حمله التهابی روشن کنند. توالی ویروسی برای کنترل ژن های دفاعی در سلول های بنیادی استفاده شد. این توالی ها در سلول های بالغ خفته هستند و بیشتر توالی های شایع هستند که به صورت فعال هستند. بوسیله ارزیابی نمونه های مشتق از بیماران مبتلا به MS، محققین توالی های تنظیمی با منشا ویروسی را مشاهده کردند که مسئول این وضعیت خفتگی هستند و مسئول بیان غیر طبیعی ژن های پیش التهابی نیز محسوب می شوند.

در مجموع به نظر می رسد که در مولتیپل اسکلروزیس، فعال شدن توالی های ویروسی عامل ایجاد یک عفونت ویروسی نیستند بلکه به صورت توالی های تنظیمی منجر به التهاب بیش از حد و مزمن می شوند. کشف این مکانیسم که با اپی ژنتیک مرتبط است ممکن است روزی منجر به هموار کردن راه برای درمان MS‌ بوسیله ریز مولکول های شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه