تاریخ انتشار: شنبه 28 اردیبهشت 1398
استفاده از سلول های بنیادی مشتق از چربی برای کمک به قلب آسیب دیده

  استفاده از سلول های بنیادی مشتق از چربی برای کمک به قلب آسیب دیده

چربی دور شکم به عنوان یکی از فاکتورهای خطرناک دخیل در حملات قلبی می شناسند. اما در مطالعه ای جدید محققین سعی داشته اند از سلول های بنیادی مشتق از این چربی برای کمک به درمان آسیب های طولانی مدت حملات قلبی استفاده کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، طی حمله قلبی،  عروق خونی که  خون را به عضلات قلبی می رسانند بلوک می شوند و فقدان اکسیژن به آهستگی بافت عضلانی را می کشد. تیمی از محققین به بررسی این امر پرداخته اند که آیا سلول های بنیادی بالغ بدست آمده از چربی خود فرد، می تواند اندکی بعد از حملات قلبی برای مهار برخی از آسیب های عضلانی قلبی ناشی از بلوک شدن شریان ها استفاده شود یا خیر. به این منظور آن ها تصمیم گرفتند سلول های بنیادی را از بافت چربی بیمار استخراج کنند و ظرف مدت کمتر از 24 ساعت آن ها را شریان اصلی قلب تزریق کنند. در این میان زمان بسیار تعیین کننده است و این فرایند هر چه سریع تر انجام شود کارایی بهتری وجود خواهد داشت. از آن جایی که این سلول ها از خود فرد گرفته می شوند، خطر رد پیوند نیز وجود نخواهد داشت.

انجام این رویکرد نشان داد که بافت چربی با داشتن جمعیتی از سلول های بنیادی که به راحتی قابل جداسازی هستند و از فراوانی مناسبی هم برخوردار هستند می تواند به ترمیم عضلات قلبی بیماران کمک کند و همین امر موجب افزایش کارایی قلب در مقایسه با افراد کنترل(سلول درمانی نشده) می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه