تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 31 اردیبهشت 1398
سلول های بنیادی برای کمک به درمان بیماران ضایعه نخاعی

  سلول های بنیادی برای کمک به درمان بیماران ضایعه نخاعی

دو سال پیش در مطالعه ای در اکوادور، محققین 8 بیمار مبتلا به آسیب نخاعی حاد و مزمن را مورد تزریق سلول های بنیادی مغز استخوان قرار دادند و اینک آن ها مدعی شده اند که این درمان می تواند در بهبود کیفیت زندگی بیماران موثر باشد و خطری نیز برای آن ها ایجاد کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، در این مطالعه، محققین بعد از استفاده از سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان اتولوگ، با استفاده از ارزیابی های MRI تغییرات قابل توجه مورفولوژیک را درون طناب نخاعی نشان دادند. بعد از استفاده از این سلول ها هیچ گونه توموری شکل نگرفت، درد در آن ها کاهش یافت و عملکرد حرکتی آن ها نیز بهبود یافت.

تا به حال مطالعات پیش درمانگاهی(با استفاده از جانوران) زیادی در دنیا صورت گرفته است که حاکی از موثر بودن سلول های بنیادی در بهبودی آسیب دیدگی های نخاعی است. اما این مطالعه جزء محدود مطالعاتی است که مدعی است پیوند سلول های بنیادی مغز استخوان راهکار درمانی موثری برای بیماران ضایعه نخاعی است. محققین این مطالعه می گویند که نتایج این مطالعه هم برای پزشکان و هم برای بیماران بسیار هیجان انگیز بوده است اما برای رسیدن به قطعیت در مورد نتایج نیاز به استفاده از این سلول ها برای جمعیت بیشتری از بیماران ضایعه نخاعی است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه