تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 31 اردیبهشت 1398
ژنتیک درمانی آسیب ناشی از حملات قلبی را بهبود می بخشد

  ژنتیک درمانی آسیب ناشی از حملات قلبی را بهبود می بخشد

محققین در کالج پادشاهی لندن درمانی را یافته اند که می تواند بعد از حمله قلبی سلول های قلبی را برای بازسازی قلب القا کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، انفارکته میوکاردی که آن را تحت عنوان حمله قلبی می شناسند به دلیل بلوک شدن ناگهانی یکی از شریان های کرونری قلب اتفاق می افتد و یکی از دلایل اصلی نارسایی قلبی محسوب می شود.

در حال حاضر، زمانی که یک بیمار بعد از حمله قلبی زنده می ماند، ساختار عضلانی قلب دچار آسیب می شود و گاهی بافت اسکاری شکل می گیرد که منجر به نارسایی قلب در آینده می شود. در حالی که موجوداتی مانند ماهی ها و سمندر قادر به بازسازی قلب شان هستند، پستانداران از جمله انسان قادر به بازسازی نیستند.

در مطالعه ای که در Nature به چاپ رسیده است، محققین قطعه کوچکی از مواد ژنتیکی موسوم به microRNA-199 را به قلب خوک های مدل شده برای انفارکته میوکاردی منتقل کردند و این امر منجر به ریکاوری تقریبا کامل عملکرد قلبی آن ها بعد از یک ماه شد. به گفته دکتر مائور گارسیا سرپرست این تیم تحقیقاتی این دستاورد یک لحظه هیجان انگیز در این زمینه محسوب می شود. بعد از تلاش های ناموفق بسیاری که سعی در استفاده از سلول های بنیادی برای بازسازی قلب داشته اند، این اولین بار است که با استفاده از microRNA-199 ترمیم واقعی قلب در جانوران بزرگ جثه مشاهده می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه