تاریخ انتشار: چهارشنبه 01 خرداد 1398
انسانی کردن آنتی بادی هایی که هرپس ویروس 6B انسانی را هدف قرار می دهند

  انسانی کردن آنتی بادی هایی که هرپس ویروس 6B انسانی را هدف قرار می دهند

تیمی از محققین ژاپنی در دانشگاه Kobe در انسانی سازی(humanization) آنتی بادی های موشی که قادر به خنثی سازی عفونت های ناشی از هرپس ویروس 6B(HHV-6B) انسانی هستند، موفق بوده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، عفونت ناشی از HHV-6B در نوزادان می تواند منجر به مشکلاتی مانند التهاب مغزی یا انسفالیت شود و متاسفانه هنوز راه موثری برای کنترل این عفونت مشاهده نشده است. پروفسور موری در دانشگاه کوبه آنتی بادی های انسانی شده مبتنی بر آنتی بادی های موشی را برای  HHV-6Bایجاد کرده اند. تقریبا همه بچه های شش تا 18 ماهه به HHV-6B آلوده می شوند. شروع این عفونت با تب ناگهانی و خارش بدن همراه است. این بیماری پیش آگهی مناسبی دارد و می تواند درمان شود اما سالانه بیش از 150 کودک دچار انسفالیت می شوند و شمار زیادتری نیز دچار مشکلات عصبی می شوند. بعد از یک آلودگی اولیه، HHV-6B به صورت خفته در بدن می ماند و زمانی که سیستم ایمنی ما ضعیف می شود مجددا فعال می شود. این امر بویژه در مورد بیمارانی که متحمل پیوند سلول های بنیادی می شوند نیز صدق می کند و ممکن است آن ها بعد از پیوند دچار انسفالیت و یا مشکلات دیگر مربوط به HHV-6B  شوند.

پروفسور موری پیش از این کمپلکس پروتئینی gH/gL/gQ1/gQ2 را به عنوان یک فاکتور ضروری برای عفونت HHV-6B شناسایی کرده بوند و گیرنده سلولی انسانی CD134(OX40) که روی سلول های T تحریک شده بیان می شود، می تواند هدف آلودگی باشد.  آن ها نشان داده اند که برهمکنش این کمپلکس پروتئینی و گیرنده برای آلودگی کلیدی است. استفاده از آنتی بادی های منوکلونال موشی نشان داد که این آنتی بادی ها می توانند کمپلکس gH/gL/gQ1/gQ2 را هدف قرار دهند و عفونت HHV-6B را تنظیم کنند. اما این آنتی بادی های موشی بوسیله سیستم دفاعی بدن انسان قابل شناسایی هستند و در نتیجه بعد از ورود به بدن تخریب می شوند و به همین دلیل نمی توان از آن ها برای انسان استفاده کردند. اما با استفاده از تکنولوژی تغییر دادن ژن، موری و همکارانش آنتی بادی های موشی انسانی شده را تست کردند: آن ها آنتی بادی کایمریکی را بوسیله جایگزینی آنتی بادی های موشی با آنتی بادی های انسانی در یک دومین ثابت تولید کردند و تنها بخشی از دومین متغیر که به طور مستقیم علیه HHV-6B عمل می کنند را بدون تغییر گذاشتند. بدین ترتیب آن ها آنتی بادی انسانی شده ای را با موفقیت تولید کردند که هم می تواند بر علیه HHV-6B موثر باشد و هم این که پاسخ پایین تر از سطح سیستم ایمنی بدن را شروع کند. امید می رود که با ایجاد برخی تغییرات دیگر، درمان های مبتنی بر آنتی بادی مناسبی برای عفونت HHV-6B تولید شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه