تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 29 آذر 1390
پیوند سلول های بنیادی نخاع انسان به موشهای مبتلا به ALS با ترکیب سرکوب گرهای ایمنی نتیجه بهتری دارد

  پیوند سلول های بنیادی نخاع انسان به موشهای مبتلا به ALS با ترکیب سرکوب گرهای ایمنی نتیجه بهتری دارد

گروهی ازمحققان ، با پیوند سلول های بنیادی نخاع انسان به موش های مبتلا به اسکلروز آمیوتروفیک جانبی (ALS) که نوعی بیماری عصبی عضلانی است چهار روش متفاوت سرکوب گر سیستم ایمنی را مورد آزمایش قرار دادند تا بهترین رژیم را با اثرات درمانی طولانی مدت تعیین کنند. مطالعه آنها نشان داد که رژیم سرکوب سیستم ایمنی ترکیبی، حاصل ازدو دارو به طور قابل توجهی بقای سلول های بنیادی نخاع انسان را بهبود می بخشد. نتایج  این مطالعه درCell Transplantation  منتشر شده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛  دکترMichael P. Hefferan  ازدانشگاه کالیفرنیا گفت: هیچ استراتژی درمانی که با موفقیت نتیجه و یا پیشرفت ALS را تغییر دهد وجود ندارد، " روش های درمانی مبتنی بر پیوند سلول به عنوان درمان بالقوه برای اختلالات عصبی  از جمله ALS ابداع شده است ولی به نظر می رسد بقاء این پیوند سلولی تا حد زیادی به رژیم های سرکوب سیستم ایمنی بستگی دارد و درعین حال پاسخ های متفاوتی به روش های درمانی یکسان سرکوب گرسیستم ایمنی دیده شده است. "
در حالی که علت این پاسخ متفاوت نامشخص است ، نویسندگان این مطالعه می گویند که مکانیسم های مختلفی ، از جمله انواع متفاوتی از پاسخ های حاد و التهابی درآن دخیل است.
این مطالعه با هدف بهینه سازی روش های سرکوب گرسیستم ایمنی برای پیوند سلول های نخاعی انسان به موش های مبتلا به ALS انجام شد. بدین منظوردو داروی tacrolimus (FK506) و mycophenolate ، به تنهایی و در ترکیب با یکدیگر مورد استفاده قرار گرفت.
دکتر Hefferan توضیح داد : با وجودیکه FK506 در مطالعات قبلی ما بر روی ایسکمی نخاع به صورت تک درمانی با موفقیت استفاده شد ، درمطالعه حاضر در ALS شکست خورد ، که به نظر می رسد التهاب دراین شکست نقش داشته است.
به گفته محققان ، حیواناتی که ترکیبی ازداروهای سرکوب گرسیستم ایمنی (FK506 و mycophenolate) را دریافت کردند ازعمر طولانی تری برخوردار شدند.
" به نظر می رسد افزودن mycophenolate به عنوان مکملی برای مهار تشکیل سلول T بوده و منجر به بقای پیوند می شود.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه