تاریخ انتشار: دوشنبه 13 خرداد 1398
یک زخم پوشش(پانسمان) مبتنی بر میدان الکتریکی برای کمک به بهبود عفونت های زخم

  یک زخم پوشش(پانسمان) مبتنی بر میدان الکتریکی برای کمک به بهبود عفونت های زخم

محققین دانشگاه ایندیانا با استفاده از الکتریسیته راهی را برای افزایش توان مقابله با عفونت های باکتریایی یافته اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مطالعه ای در آزمایشگاه طب بازساختی دانشگاه ایندیانا منجر به تولید زخم پوشی یا پانسمانی شده است که از میدان الکتریکی برای تخریب عفونت باکتریایی و بیوفیلم باکتریایی استفاده می کند.

بیو فیلم های باکتریایی که روی سوختگی ها یا زخم های بعد از جراحی شکل می گیرند یا آن هایی که بعد از استفاده از ابزارهای پزشکی مانند کاتتر شکل می گیرند بسیار نازک هستند و البته مشکلات زیادی را برای بیمار ایجاد می کنند. این باکتری ها الکتریسیته مربوط به خودشان را تولید می کنند و از این میدان الکتریکی برای ارتباط برقرار کردن با یکدیگر و تشکیل بیوفیلم های باکتریایی استفاده می کنند و همین امر موجب می شود که آن ها تهاجمی شده و درمان مشکلی داشته باشند. مراکز کنترل و مهار بیماری ها، 65 درصد عفونت ها را ناشی از باکتری هایی با چنین فنوتیپ بیوفیلمی می دانند و این در حالی است که انستیتو ملی سلامت(NIH) این آمار را 80 درصد می داند.

محققین دریافته اند که پانسمان ها یا زخم پوش ها به تنهایی قادر به مبارزه موفق با باکتری ها نیستند اما زمانی که با برخی از داروها ترکیب می شوند، تاثیر گذاری آن ها بیشتر می شود. این کشف موجب شده است که محققین راه های مختلفی را برای مقابله با باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک ها بیازمایند. در این راه محققین در ایندیانا زخم پوشی را تولید کردند که به خودی خود قادر است یک میدان الکتریکی یک ولتی را در تماس با مایعات بدن مانند مایع زخم یا خون ایجاد می کند که هیچ آسیبی به خود بیمار وارد نمی کند اما موجب تخریب بیوفیلم باکتریایی می شود. این زخم پوش در صورت تایید بوسیله FDA می تواند به میزان قابل توجهی به بیمارانی که دچار سوختگی یا سایر زخم های عفونی هستند، کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه