تاریخ انتشار: جمعه 17 خرداد 1398
ترامپ استفاده محققین دولتی از بافت های جنینی برای تحقیقات را ممنوع کرد

  ترامپ استفاده محققین دولتی از بافت های جنینی برای تحقیقات را ممنوع کرد

دولت ترامپ چهارشنبه گذشته پایان تحقیقات پزشکی با استفاده از بافت های جنینی بوسیله محققین دولتی را اعلام کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که انجام تحقیقات با بودجه دولتی بوسیله دانشگاه هایی که از بافت های جنینی استفاده می کنند می توانند تنها در برخی از آن ها ادامه داشته باشند، از جمله این تحقیقات پروژه بزرگی در دانشگاه کالیفرنیا است که از بافت های جنینی برای تست درمان HIV استفاده می کنند. این در حالی است که مقامات دولتی بر این باورند که تغییر سیاست در این زمینه شامل تحقیقات با سرمایه اختصاصی نمی شود.

پایان دادن به استفاده از بافت ها یا سلول های جنینی توسیله انستیتو ملی سلامت(NIH)، یکی از اولویت های فعالان مخالف سقط جنین است که از عناصر اصلی دولت ترامپ محسوب می شوند. این در حالی است که تحقیقات با استفاده از بافت های جنینی منجر به پیشرفت هایی شده است که می توانند به نجات جان انسان ها ختم شوند،برای مثال استفاد از این بافت ها منجر به تولید واکسن های مانند سرخچه و هاری و هم چنین داروهایی برای HIV شده است. در این میان محققین زیادی در سراسر آمریکا با این تصمیم مخالفت کرده اند و بر این باورند که استفاده از بافت های جنینی برای تحقیقات در زمینه واکسن های HIV و هم چنین درمان هایی که از سیستم ایمنی بدن برای مقابله با سرطان استفاده می کنند حیاتی است. به گفته درکتر لورانس گلدستین ممانعت از تحقیقات ارزشمندی که از بافت های جنینی استفاده می کنند که به طور طبیعی دور ریخته می شوند، حس خوبی را ایجاد نمی کند.

هم چنین به نظر می رسد که در بیانیه صادر شده از طرف دولت ترامپ، این دولت قصد دارد همکاری 30 ساله خود با NIH‌را قطع کند و به عقیده یک مشاور دانشگاهی به نام سام هاوگود این تصمیم سیاسی و با انگیزه خاص بوده است و بیش از این که منطقی باشد حاکی از یک کوتاه بینی است که مبنای علمی ندارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه