تاریخ انتشار: دوشنبه 10 تیر 1392
استفاده از سلول های بنیادی برای درمان هپاتیت

  استفاده از سلول های بنیادی برای درمان هپاتیت

محققان امریکایی در حال مطالعه بر روی استفاده از سلول ها ی بنیادی برای درمان بیماری های مزمن کبدی در سگ ها می باشند. آن ها امیدوارند روش جدید بتواند منجر به درمان های موفقیت آمیزی در سگ ها و انسان شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday ، در یک مطالعه جدید، دامپزشکان در حال بررسی درمان هپاتیت مزمن و التهاب کبد به کمک سلول های بنیادی هستند.این نوع سلول ها قدرت تبدیل شدن به دیگر انواع سلول ها را دارند و ممکن است جایگزین جدیدی برای مقابله با هپاتیت مزمن با شند.

اغلب موارد هپاتیت مزمن بدون درمان شدن به سیروز، نارسایی کبد و مرگ منجر خواهد شد. درمان هپاتیت مزمن اغلب با سرکوب ایمنی و  مصرف داروهای پشتیبان تا آخر عمر، صورت می گیرد که برای کند نمودن روند پیشرفت بیماری به کار می روند نه درمان آن. مطالعات نشان داده است  که درمان به کمک سلول های  بنیادی از طرق مختلف بر روی  بیماری کبدی تاثیرگذار است. سلول های بنیادی فعالیت ضد التهابی دارند، سیروز را مهار می کنند وبه پیش گیری از مرگ سلول های کبدی کمک می کنند. آن هاهمچنین در بازسازی کبد شرکت می کنند.

پژوهشگران در بخشی از مطالعات خود استفاده از سلول های بنیادی را به عنوان گزینه درمانی جدید برای سگ ها ی  بیمار آزمایش نموده اند و در مطالعه دیگری حرکت سلول های بنیادی را به کبد سگ ها بررسی کرده اند. دو گروه از سگ ها برای مورد مطالعه اول انتخاب شده اند. تعدای از آن ها علایم بیماری را هنوز نشان نداده و آن هایی که علی رغم به کارگیری درمان های مرسوم بهبود نیافته بودند. هر دو گروه چندین نوبت سلول های بنیادی را دریافت کرده اند و وضعیت آن هادرحال  بررسی است.در مطالعه دوم نیز 24 ساعت قبل از نمونه برداری از کبد حیوان ، دریافت سلول  های بنیادی  صورت می گیرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه