تاریخ انتشار: دوشنبه 20 خرداد 1398
چگونه سلول های بنیادی مغزی فعال می شوند

  چگونه سلول های بنیادی مغزی فعال می شوند

مغزهای ما در بازسازی سلول هایی که طی آسیب یا بیماری از دست می روند، تقریبا ناتوان است و این در حالی است که درمان هایی که از سلول های بنیادی عصبی(NSCs) استفاده می کنند امیدهای زیادی را برای جایگزینی سلول های از دست رفته ایجاد کرده اند. به همین دلیل برای ایجاد درمان های موثر، نیاز به درک نحوه رفتار سلول های بنیادی عصبی در مغز است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، پژوهشی جدید بوسیله محققین Plymouth اطلاعات جدیدی را در مورد مکانیسم هایی که سلول های بنیادی عصبی استفاده می کنند و از خفتگی در آمده و به صورت فعال در می آيند، ارائه کرده اند.

سلول های بنیادی عصبی نورون ها و سلول های گلیالی مغزی را تولید می کنند. با درک نحوه عملکرد این سلول های بنیادی عصبی می توان به هموار شدن راه برای بازسازی نورون ها و سلول های گلیالی امیدوار بود.

در این مطالعه جدید که با استفاده از مگس های سرکه دروزوفیلا صورت گرفته است، محققین نشان داده اند که مولکول هایی که یک کمپلکسی به نام STRIPAK را شکل می دهند برای پیشبرد فعال سازی مجدد سلول های بنیادی عصبی ضروری است. کمپلکس STRIPAK (فسفاتاز یا کیناز برهمکنش کننده با استریاتین) در موجودات از قارچ ها گرفته تا انسان وجود دارد و محققین زمانی که به مقایسه پیام های ژنتیکی در سلول های بنیادی عصبی خفته و مجددا فعال شده در مغز مگس های سرکه پرداختند، این کمپلکس را شناسایی کردند. محققین کشف کرده اند که اجزای STRIPAK به عنوان سوئیچی برای خاموش کردن خفتگی و روشن کردن فعال شدن مجدد عمل می کنند. اگرچه راه زیادی برای به کار گیری این یافته در درمان بیماری های عصبی انسانی در راه است اما درک نحوه عملکرد این کمپلکس می تواند به درک ما از بازسازی سلولی کمک کند.

نتایج این مطالعه در مقاله ای تحت عنوان" STRIPAK Members Orchestrate Hippo and Insulin Receptor Signaling to Promote Neural Stem Cell Reactivation " در مجله Cell Reports به چاپ رسیده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه