تاریخ انتشار: شنبه 25 خرداد 1398
برنده شدن FDA بر یک کلینیک سلول های بنیادی در فلوریدا که موجب نابینا شدن چند بیمار شده بود

  برنده شدن FDA بر یک کلینیک سلول های بنیادی در فلوریدا که موجب نابینا شدن چند بیمار شده بود

یک قاضی فدرال در میامی، سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) را موظف به اقامه دعوا علیه یک کلینیک سلول های بنیادی در فلوریدا کرده است که با تزریق سلول های بنیادی به چشم چند بیمار موجب نابینا شدن آن ها شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از abcactionnews، این کلینیک از سلول های بنیادی مشتق از چربی خود بیماران برای تزریق به چشم آن ها و درمان مشکلات بینایی شان استفاده کرده بود و این در حالی است که هیچ کدام از آن ها مورد تایید FDA‌و سایر نهادهای مربوطه قرار نگرفته بودند. شکایات اولیه از این کلینیک در ابتدا به نتیجه ای نرسیده بود اما پیگیری های صورت گرفته موجب شد که نه تنها قاضی فدرال حکم به تعطیلی کلینیک سلول های بنیادی در سانرایز فلوریدا بدهد بلکه اختیارات نظارتی FDA که شامل اختیار برای صدور دستورالعمل های مربوط به کلینیک ها نیز می باشد را افزایش داد. در طی حکم این دادگاه، قضی پروتکل سلول های بنیادی مورد استفاده بوسیله این کلینیک را نامناسب دانسته و استفاده از محصولات سلول های بنیادی تایید نشده را نقض واضح قانون تشخیص داد.

طی چند سال گذشته، چندین کلینیک سلول های بنیادی و سلول درمانی با جرم های مشابه و به دلیل نقض قوانین مربوطه و انجام سلول درمانی ها یا استفاده از محصولات سلولی تایید نشده، تعطیل شده اند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه