تاریخ انتشار: یکشنبه 26 خرداد 1398
استفاده از یک داروی نارسایی قلبی برای درمان لوکمیا

  استفاده از یک داروی نارسایی قلبی برای درمان لوکمیا

محققین کانادایی بر این باورند که یک دارو که در اصل برای نارسایی قلبی استفاده می شود می تواند برای درمان سرطان نیز موثر باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، برخی از داروها که برای اهداف درمانی خاص و بیماری های خاصی طراحی و تولید شده اند می توانند برای برخی بیماری های دیگر نیز موثر باشد و آن ها را اصطلاحا drug repositioning می نامند، از آن جایی که این داروها قبلا مراحل مربوط به تایید مانند سمیت شناسی، ایمنی پیش درمانگاهی و فارموکینتیک را گذرانده اند می توانند خیلی زود وارد کارآزمایی های بالینی شوند.

در مطالعه ای جدید بوسیله محققین کانادایی، آن ها برای اولین بار ویژگی های ضد سرطانی و اپی ژنتیکی داروی proscillaridin A را در بیماران لوکمیایی بیان کننده ژن MYC نشان داده اند. داروی proscillaridin A یک داروی کاردیوتونیک است که از آن برای درمان نارسایی قلبی و بی نظمی های ضربانی قلب استفاده می شوند. زمانی که ژن MYC دچار موتاسیون می شود یا بیان آن افزایش می یابد منجر به تکثیر کنترل نشده سلول ها شده و در نتیجه سرطان می شود. در حال حاضر درمان موثری برای این نوع لوکمیا وجود ندارد و به همین دلیل محققین امیدوارند که استراتژی جدیدی را برای مهار ژن MYC و سایر شرکای سرطان زای آن پیدا کنند.

این مطالعه نشان داده است که استفاده از داروی proscillaridin A می تواند بقای بیماران مبتلا به لوکمیا را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشد و این در حالی است که برخی از بیماران به درمان های موجود مقاومت نشان می دهند و بیش از دو سوم آن ها عوارض جانبی طولانی مدتی را به دلیل سمیت درمان های مورد استفاده(شیمی درمانی و پرتو درمانی) نشان می دهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه